5 veje til mere medieomtale

5 veje til mere medieomtale

Positiv medieomtale starter med en god historie. Men hvordan finder man de historier, der skiller sig ud? Her får du 5 tips til, hvordan du finder stærke vinkler på dine historier.

Nummer 1. Skræddersy din målgruppe.

Alle virksomheder vil gerne nå bredt ud og ramme så mange som muligt, men vi bliver i forvejen spammet fra højre og venstre, så du risikerer at irritere mere, end du inspirerer. Prøv at finde ud af, hvem der er i din målgruppe. Et godt råd er at segmentere og udvælge DIN målgruppe - hvem netop din virksomhed taler til.

Når du kender dem, ved du også, at de har specielle interesser, og det kan I lave content omkring. Det er nemmere at finde interessante historier, når du har din målgruppe i tankerne, og når du kender deres specifikke interesser.

Nummer 2. Involver dine kolleger.

Især i disse tider med pandemi og WFH kan du sikkert godt føle dig lidt alene om opgaverne. Men det behøver ikke være sådan! Involver dine kolleger i din søgen efter de gode historier, så det bliver en del af kulturen i jeres virksomhed at holde øje med sjove, skæve, interessante vinkler på hverdag og nyheder hos jer. Måske kan det være en del af jeres næste video-teammøde at alle skal komme med en idé?

Nummer 3 Brug medieovervågning.

Hvis du sætter jeres medieovervågning op på en smart måde i det værktøj, I har valgt til jeres medieovervågning eller medieanalyse, så er der rigtig meget inspiration at hente.

Opret søgeprofiler, så du ikke blot får overblik over, hvad der bliver sagt om jeres brand, men også hvad der bliver sagt og skrevet om branchen, konkurrenter og emner, der er vigtige for jer.

Nummer 4. Skriv om noget andet end jer

Prøv at skrive noget, der ikke handler om dig og dit brand.

Lav en artikel om noget indenfor din branche, som du er ekspert på. Hvis du har et elektrikerfirma, så skriv en oplysende tekst om “5 tips til at spare strøm”; hvis du sælger haveredskaber, så lav en artikel om “Sådan gør du haven klar til sommer”.

Det er ikke blot forbrugeroplysning, du etablerer også jeres virksomhed som eksperter indenfor jeres branche.

Nummer 5 Lav et årshjul.

Med et årshjul eller en årskalender er du på forkant, så du rammer den rette timing. Når du planlægger, ved du i god tid, hvordan du skal gribe højtider og store begivenheder an.

For eksempel er det værd at tænke over, hvad du vil lave PR på i påsken, hvordan jeres virksomhed kan bidrage til politiske mærkedage, om sommeren eller under store sportsbegivenheder.

Hvis du kan inspirere med interessante og inspirerende vinkler på de begivenheder, der påvirker landet, vil det være en effektiv måde til mere medieomtale. Et årshjul er et godt værktøj, der giver dig overblik over året.

Det var 5 tips til bedre og mere medieomtale.
Du kan downloade Mynewsdesks 2020 årshjul, og være på forkant. God arbejdslyst!

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk