Din kommunikation behøver ikke tage ferie

Din kommunikation behøver ikke tage ferie

Hvor vidunderligt det end er med dage ved stranden og grillaftener, så betyder sommeren også en udfordrende tid for dig som markedsfører og kommunikatør. Du bør opretholde målgruppens interesse, forhåndsvalgte loyale relationer som du har opbygget og endda gerne forsøge at skabe lidt opmærksomhed, da det for mange er en lidt mere stille tid. Samtidigt er det udmærket tilfælde for at opsummere forårets aktiviteter for at gå efteråret stærkt i møde. Men så er der den lille detalje, at du også behøver list ferie. Derfor har vi forneden opsummeret nogle punkter for at gøre sommerens to dos lidt lettere.

Opdater planer og budget
At følge op på alle forårets aktiviteter og kampagner er en god måde at afrunde halvåret på og lægge grunden for efterårets arbejde. Tænk på, hvad der er gået godt og hvad der behøver udvikles for at kunne gøres bedre næste gang. Indsigterne bruger du til at justere og optimere din kommunikation fremover. Tag gerne hjælp af vores guide for at lære, hvordan du finder interessante nyheder i din virksomhed.

For at have styr på planlægning og dit budget er det vigtigt at opdatere PR- og kommunikationsplanen inden efteråret går i gang. Opdater strategidokumentet så du har styr på, hvad der skal gøres, når du kommer tilbage efter ferien.

Rens ud i det gamle og genbrug
Udnyt de afslappende sommermåneder og gør hovedrent i din content-inventering. Gå igennem dit bibliotek af gamle publiceringer, rens ud i det som er gammelt og ikke aktuelt længere og sørg for at gemme det materiale som kan opdateres og genbruges. Måske findes der nogle indsatser som stikker ud resultatmæssigt og som kan udbygges for at blive til større kampagner eller koncepter til efteråret? Eller er der nogen publicering som af forskellige årsager ikke præsterede så godt som du havde håbet, som du kan vinkle og teste igen? At genbruge og opdatere ældre materiale er en ressourceeffektiv måde at arbejde med indholdsproduktion på.

Opdater lister
Hvis du ikke har gennemgået dine kontaktlister over journalister og influencers i lang tid, kan det også være en god ide at gøre det hen over sommeren så de er opdaterede og aktuelle til efteråret.

Forbered dig på det værste
Det er altid vigtigt at være forberedt på eventuelle kriser - selv i ferietider. Eftersom kriser sjældent tager hensyn til sæson, er det vigtigt at vide, hvem der skal kontaktes eller kaldes ind. Lav tydelige retningslinjer for, hvordan uventede kriser skal håndteres og hvem, der skal kontaktes under sommeren. Sørg for, at der findes en ansvarshavende pressekontakt hele sommeren.

Skemalæg sommerens publiceringer
Efter halvandet år med pandemi ser mange frem imod en sommer som ser ud til at tilbyde en lidt mere “normal” ferie. Selvom du giver dig selv lidt mere fri behøver din kommunikation ikke at blive lidende. I dit nyhedsrum kan du skemalægge kommende publiceringer så du sikrer et stændigt flow af publiceringer selvom om nyder sommeren. For at være klar med det samme efter ferien kan du endda med fordel forberede efterårets første publiceringer allerede, inden du går på ferie. Glem ikke have nogen, der har styr på kommentarerne selvom du er på ferie.

Vores bedste tip for at planlægge din kommunikation i sommer:

• Bedøm foråret og opdater din plan for efteråret
  • Rens ud i gammelt indhold, men opdater og genbrug det du kan
  • Gennemgå og opdater dine kontaktlister med journalister og influencers
  • Lav tydelige retningslinjer og kontaktlister for eventuelle kriser
  • Skemalæg publiceringer under sommeren

Vi ønsker dig en god sommer!

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk