Halloween-special: PR-gyserhistorier

Halloween-special: PR-gyserhistorier

Siden det er Halloween, har vi på tværs af Mynewsdesk-kontorene samlet nogle PR-skrækeksempler fra det seneste år. Nogle af disse er så katastrofale, at du kommer til at ryste og svede af skræk, mens du leder efter en dyne at gemme dig under. Uuuuuuuhhh!

#MyNYPD

Nomineret af Magnus Snoer, Marketing Manager - Danmark:

Politiet i New York City opfordrede folk til at dele historier og billeder fra deres møder med politiet i The Big Apple under hashtagget #MyNYPD. Hvordan NYPD ikke kunne forudse, at det ville udvikle sig til en katastrofe på de sociale medier, er et mysterium, som deres bedste detektiver formentlig stadig arbejder på at løse.

Lesson learned: Hvis mange af dine “kunder” ufrivilligt benytter dine tjenester, så skal du ikke opfordre dem til at dele deres oplevelser offentligt.

“myNYPDfail"

'My Ultimate Bucket List', Malaysia Airlines

Nomineret af Emilia Villegas, Customer Success Manager

Emilia fortæller: “Efter katastroferne flyselskabet har været igennem det seneste år, var det formodentlig ikke helt passende? En kampagne kunne have været en god ide, men set i lyset af de nylige hændelser burde man nok ikke have kaldt kampagnen My Ultimate Bucket List.”

“MalaysianAirBucketList"

Hong Kong, run for your lives!

Nomineret af Julia Tan, Marketing Communications Manager - Asien

Ivrige maratonløbere løb for livet under et maraton med zombie-tema i Hong Kong. Og hvad gjorde arrangørerne på de sociale medier? De løb for livet for at skjule de negative kommentarer på Facebook.

Dette var en stor PR-katastrofe af tre årsager, fortæller Julia:

• Dårlig PR på de sociale medier (Negative kommentarer på Facebook blev både slettet og skjult).

• Det skete midt under den politiske krise i Hong Kong.

• Mangel på frivillige (55% mødte ikke op) betød, at de ikke kunne gennemføre arrangementet som planlagt.

• “HongKongZombieMarathon"

#HasJustineLandedYet

Nomineret af Laura McLean, Communications Executive

En kommunikationsdirektør sendte et racistisk tweet (Going to Africa. Hope I don't get AIDS. Just kidding. I’m white!), før hun steg ombord på et langdistancefly. Da hun ramte landjorden igen, havde hun mistet sit job, og hashtagget #HasJustinelandedYet trendede på Twitter. Og der var altså tale om en kommunikationsdirektør!

US Airways og det mest upassende tweet nogensinde

Nomineret af Magnus Snoer, Marketing Manager - Denmark

“American Airlines responderer på en kundes klage på Twitter ved at sende et billede tilbage, der er ekstremt NSFW (not safe for work). Forklaringen på hele miseren lyder plausibel, men stadigvæk…”

Name of Image

Paddy Power, 'Money back if he walks' Pistorius-kampagne

Nomineret af Adam Cranfield. Head of Marketing – International

”Min PR-skrækhistorie fra i år var Paddy Powers chokerende Oscar Pistorius ”Money back if he walks”-annonce. Firmaet har opbygget hele deres ry ved kontinuerligt at krydse grænsen for god smag, men det er sikkert og vist, at de er gået for langt denne gang. Annoncen satte ny britisk rekord for klager, og de blev beordret af ASA til at trække annoncen tilbage. Paddy Power kommenterede senere ”In your face KFC!” med reference til virksomheden, der tidligere besad rekorden for flest klager.”

Og sidst, men ikke mindst, hvad med denne kampagne, som kombinerer Bikram Yoga og 9/11?!

Nomineret af Heather Sophia Athié, Account Director - UK

Name of Image

Hvordan ville du reagere i sådan en situation? Tilmeld dig ventelisten til vores event Mynewsday om krisekommunikation den 26. november i København

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk