Har native advertising en fremtid?

Har native advertising en fremtid?

Trends inden for marketing kommer og går. Nogle bliver efter et stykke tid til mere end trends, mens andre hurtigt forsvinder igen (hvem sagde QR-koder?). Få af disse trends bliver direkte omtalt uden for vores egen lille kommunikations- og marketingboble, men det skete faktisk for nylig.

Under sit ugentlige TV-show Last Week Tonight with John Oliver brugte værten John Oliver 11 minutter på at kritisere et af dette års hotte emner inden for marketing, nemlig native advertising - markedsføring, der for det blotte øje ligner redaktionelt indhold. Læs mere om native advertising på WikiPedia her.

Med en humoristisk vinkel kritiserede Oliver medierne for at udviske linjerne mellem uafhængig journalistik og reklame. Han hævdede, at læserne finder det vanskeligt at skelne mellem en "rigtig" artikel og en annonce og at de, der forsvarer denne praksis i bund og grund forsøger at sælge "repurposed bovine waste", der løst oversat kan kaldes for affald fra kvæg.

Se klippet på YouTube nedenfor:

Dette er indledningen til et længere blogindlæg (på engelsk) skrevet af Mike Rooseboom, der er Product Marketing Manager her hos Mynewsdesk. Du kan læse hele hans indlæg om native advertising ved at klikke her.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk