Hvad er Mynewsdesk?

Hvad er Mynewsdesk?

Det er ikke mange af vores blogindlæg, der direkte handler om vores produkt, men ingen regler uden undtagelser; i dette blogindlæg vil vi nemlig kort fortælle om, hvad Mynewsdesk er.

Er man ansat i en stor virksomhed som fx Coca-Cola, Microsoft eller Ford, er det sjældent nødvendigt at forklare for omverdenen, hvilket produkt ens arbejdsplads udbyder. Er man derimod ansat i Mynewsdesk, der kun har eksisteret i cirka 10 år - og kun har været i Danmark siden foråret 2011 - så bliver man ofte stillet spørgsmålet: "Og hvad laver I så?"

Svaret er: mange ting! Nedenfor har vi kogt det ned til essensen, så du kan få et hurtigt overblik over, hvad Mynewsdesk er, om du så er kommunikatør, journalist, eller måske interesseret i et job hos os.

Og hvad er Mynewsdesk så?
Mynewsdesk er et online PR- og kommunikationsværktøj til virksomheder og organisationer, der udsender pressemeddelelser og anden virksomhedskommunikation til journalister, bloggere og andre interessenter.

Formålet med Mynewsdesk er at gøre det nemmere og mere effektivt for kommunikatører at dele nyheder med fx pressen, de sociale medier og kollegaerne. Dette gør vi bl.a. ved hjælp af vores database med journalister og ved hjælp af vores online presserum.

Vi vil også gøre det nemmere for journalister at finde og modtage de historier, som de gerne vil have. Derfor består vores database med journalister udelukkende af brugere, der selv har tilmeldt sig.

Hvordan virker Mynewsdesk?
Afsenderne skriver selv deres pressemeddelelser og publicerer dem derefter i deres presserum. Til hver pressemeddelelse kan afsenderne forbinde højtopløselige billeder, videoer, links, kontaktpersoner og tidligere relevante pressemeddelelser og nyheder. Alle tilhørende filer ligger online, så mailen ikke fylder for meget i modtagernes indbakker.

Når nyhederne bliver lagt online, kan de samtidig udsendes til virksomhedernes egne distributionslister, Mynewsdesks database med journalister, de sociale medier, og de kan tilmed blive lagt ind på brugernes egen hjemmeside uden hjælp fra IT-afdelingen. Det hele sker på en og samme tid med nogle få klik.

Alt materiale bliver desuden samlet i et online presserum på Mynewsdesk, hvor det nemt kan findes af både journalister, forbrugere og søgemaskiner.

Det var den korte version.
Er du interesseret i lære Mynewsdesk endnu bedre at kende, så giver vi 30 dages gratis test eller en online demonstation af Mynewsdesk. Du er også velkommen til at kontakte os på denmark@mynewsdesk.com eller +45 3812 3630 og høre mere.

Hvis du er journalist og selv vil bestemme, hvilke nyheder du modtager, så opret en gratis journalistbruger her

Har du en sælger i maven, og synes du, Mynewsdesk lyder som et spændende produkt? Vi modtager gerne uopfordrede ansøgninger til stillingen som sælger på martin.karlsson@mynewsdesk.com

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk