Månedens kommunikatør: Dennis Arnsbæk - U communicate

Månedens kommunikatør: Dennis Arnsbæk - U communicate

12 hurtige til Dennis Arnsbæk.

Jeg er uddannet Cand.ling.merc. fra Aarhus Universitet i 2008.

Jeg arbejder i U communicate som kommunikationsrådgiver og har gjort det siden maj 2013.

Det bedste ved mit job er alsidigheden, tempoet i bureau-branchen og den følelse det giver at skrive den perfekte tekst eller lave det gode oplæg, hvor vinkel, budskab og formål går op i en højere enhed.

Den sjoveste udfordring ved mit job er, at jeg hele tiden arbejder med forskellige virksomheder og brancher. Den store mangfoldighed betyder, at jeg skal være bevidst om, at jeg ikke skal og ikke kan være ekspert inden for en masse forskelige brancher. Men jeg skal være ekspert i PR og kommunikation.

Når jeg skal pitche historier til journalister eller bloggere, foretrækker jeg at tage kontakt via telefon og så opfølgning via mail. Jeg vil gerne skabe den personlige relation, der gør, at journalister forholder sig til min historie – både i telefonen, men også når de ser den uddybende mail efterfølgende.

Hvis jeg skulle give ét råd til journalister, så skulle det være: Vær ærlig. Trods stramme deadlines og travlhed, så får alle mest ud af det, hvis vi nogenlunde ved, hvor vi har hinanden.

Jeg synes, Twitter er genialt. Det får mig tæt på de personer, som jeg synes er interessante. Og så gør mediets format – sammenlignet med fx facebook – at det fortsat er originalt og vedkommende.

Jeg vil gerne bruge mere tid på facilitering, mødeledelse og proceskommunikation. For at skabe troværdig kommunikation skal du inddrage kunder, medarbejdere og andre interessenter  i processen. De skal have ejerskab. Vi skal som bureau ikke sidde i et hjørne og udtænke strategier – vi skal træde ind i virksomheden. Gennem god facilitering sikrer vi, at alle forstår deres roller og kan tage et ejerskab over kommunikationen og de mål, som vi sætter op. Det er et spændende område, hvor jeg kan lære rigtigt meget af mine kollegaer.

I mit daglige arbejde kan jeg ikke undvære Dropbox – det gør mig fleksibel, så jeg kan arbejde overalt.

Hvis jeg skulle give ét råd til andre PR- og kommunikationsmedarbejdere, så skulle det være: Tænk nyt, nært, konflikt, væsentligt og overraskende, når du skriver dine tekster. Og lær journalisternes arbejdsområder at kende, før du henvender dig.

Hvis jeg kunne give ét råd til mig selv på min første dag på min nuværende arbejdsplads, så skulle det være: Vær en kriger - ikke et offer.

Næste gang skal spørgsmålene besvares af Ann-Katrine Fredenslund fra A2SEA A/S. Jeg kender Ann-Katrine fra studiet, ligesom vi engang har startet et netværket for unge kommunikatører sammen.

Links og kontaktoplysninger til Dennis Arnsbæk

Kunne du tænke dig at skrive et gæsteblogindlæg for Mynewsdesk? Skriv til Magnus på magnus.snoer@mynewsdesk.com, hvis du har noget på hjerte om PR, kommunikation, marketing, sociale medier, digitale trends, journalistik, online synlighed eller andet i samme boldgade.

Gør dit arbejde som kommunikatør nemmere - klik her og prøv Mynewsdesk gratis i 30 dage.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk