Vi kender dine kommunikationsudfordringer

Vi kender dine kommunikationsudfordringer

Det er udfordrende at være kommunikatør. Du kæmper med stramme budgetter, mangel på tid og ikke mindst mod alle de andre, der som du forsøger at få et budskab ud til flere mennesker. Du skal vide og gøre mere end nogensinde tidligere. Snart kommer vi med en rapport om kommunikatørens udfordringer, men allerede nu afslører vi nogle af vores konklusioner.

Vi forventes at producere mere end nogensinde tidligere
Kun 20% af de adspurgte sagde, at de har fået øget deres budget så de føler, at de kan leve op til ledelsens forventninger. Det er på mange måder et umuligt regnestykke, og det bliver dermed vigtigere end nogensinde at have tydelige mål og processer for at få skabt kvalitets content. Analyser bliver også vigtigere - du har hverken tid eller ressourcer til at skabe indhold, der ikke rammer i plet.

Vi får utilstrækkelig uddannelse i de kanaler vi arbejder i
Måske er det en del af vores dna, vi kommunikatører har altid lært os selv gennem at udforske og teste. Måske er det ikke per definition et problem?
Men i en presset arbejdssituation, hvor tiden er knap, findes der ikke tid til at udforske og lære sig selv. Vi må stille krav til vores chefer og vise, hvorfor vi behøver videreuddannelse. Kommunikationshjulet snurrer hurtigere og de, som ikke snurrer i samme takt, taber.

Vi ved ikke hvad vi skal måle
Hvis vi kan understøtte vores pointer med tal og diagrammer, så bliver det lettere at vise, hvad vi gør og hvilken effekt det har. Det kan være svært at vide, hvor meget i detaljer man skal gå. Start i det små og find et par mål, som er vigtige for din virksomhed. Byg siden på og tilføj flere statistikker. Analysearbejde er som alt andet en proces, som udvikler sig hele tiden. Læs vores tips til at måle dine resultater her.

Over alle de her udfordringer hænger mangel på tid som mørke skyer. Vi har erfaringer fra de hundredevis af kommunikationsansatte, vi taler med, og samler vores bedste råd og erfaringer i blogindlæg. Følg med her i vores newsroom, så får du vores bedste løsninger til at gøre dig til en endnu stærkere kommunikatør.

”Download

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk