ComCaseCompetition 2011 viste vejen for fremtidens kommunikatører

ComCaseCompetition 2011 viste vejen for fremtidens kommunikatører

Den 27. og 28. januar arrangerede Dansk Kommunikationsforening, UngKom og Copenhagen Business School ComCaseCompetition 2011. Konkurrencen, der er den første og eneste for danske kommunikationsstuderende, bød på højt niveau og spændende tilgange til fremtidens udfordringer inden for kommunikation og PR. Mynewsdesk’s danske chef Martin Garbarczyk er ikke tvivl om vigtigheden af samarbejdet mellem virksomhederne og de studerende.

Coloplast stillede op som casevirksomhed og var omdrejningspunkt for ComCaseCompetition 2011. Som global markedsleder inden for stomi, kontinens og sårpleje, har den danske virksomhed i løbet af de seneste år for alvor fået øjnene op for vigtigheden af seriøs kommunikation. Men samtidig også på de udfordringer, der følger med. 11 hold deltog i konkurrencen og alle bidrog med spændende og konstruktive perspektiver på Coloplasts kommunikationsudfordringer.

Professionelt niveau

- ”Jeg er utrolig imponeret over det engagement og den dedikation, de studerende har lagt i deres arbejde. Det har virkelig været 24 meget intense timer”, siger Senior Vice President, People and Communications, Anders M. Rendtorff fra Coloplast, og fortsætter ”konkurrencen har været med til at skabe god dialog mellem erhvervslivet  og de studerende. Blandt andet oplevede vi nogle virkelig fede Q&A sessions undervejs i forløbet. Jeg synes niveauet har været professionelt, og det er en stor cadeau til det danske universitetsmiljø”.

Ved finalen kvalificerede fem af de 11 hold sig til at præsentere deres arbejde for dommerjuryen. En jury der bestod af kommunikationseksperter fra universiteter, virksomheder og offentlige organisationer. Efter dommernes votering kunne hold I - Allan Gaarde, Steffen Aggerholm Krog, Sofie Læssøe Nielsen og Julie Linea Pescettini – kåres som vinder af ComCaseCompetition 2011.

– ”Konkurrencen har været en enestående mulighed for de studerende til at prøve sig selv af og finde ud af hvad deres viden kan bruges til. Casen understreger behovet for god kommunikation og samtidig de forventninger virksomhederne har til fremtidens kommunikatører” siger Sarah Marie Andreasen fra UngKom.

For Mynewsdesk, der er sponsor for ComCaseCompetition, er det særligt interesssant at deltage og overvære finalen. – ”Det er vigtigt for Mynewsdesk at være til stede og på nærmeste hold opleve hvordan de studerende arbejder med kommunikation og PR. De er fremtiden i en branche, der hele tiden udvikler sig. Og om et par år vil de selv være med til at skabe denne udvikling, herunder det daglige arbejde med digital PR, sociale medier, nye former for opbygning af relationer med journalister, alt det som vi på Mynewsdesk arbejder med og ønsker at sætte standarden for” udtaler Martin Garbarczyk, Country Manager, Mynewsdesk Danmark.

For mere information:
Martin Garbarczyk, Country Manager Danmark

Mail:      martin.garbarczyk@mynewsdesk.com
Tele:      +46 (0)40 - 60 84 701
Mobile:   +46 (0) 735 09 96 08

Twitter:  @mgarbarczyk

______________________________________________________________________

Mynewsdesk – The News Exchange Site

Mynewsdesk gør det hurtigt og enkelt for virksomheder, journalister, bloggere og opinionsdannere at få en effektiv eksponering. MyNewsdesk matcher, som verdens første intenetside for udveksling af erhvervsnyt, interesserede brugere med relevant information, som pressemeddelelser, dokumenter, videoer og billeder – helt på brugerens vilkår. Alt materiale søgemaskineoptimeres med det samme og publiceres automatisk i sociale medier.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk