Gå til indhold
Mia Wagner og Astrid Haug vil være dagens hovedpersoner til første webinar i rækken d. 1. oktober.

Mynewsdesk indgår samarbejde med Kforum

Mynewsdesk er gået sammen med Kforum om en ny, gratis webinarserie, hvor nogle af landets førende eksperter vender tidens tendenser, udfordringer og løsninger inden for kommunikation

Mynewsdesk er gået sammen med Kforum om en webinarrække, der skal handle om de udfordringer, mange kommunikatører kæmper med.

Begge organisationer oplever, hvordan kommunikationsmedarbejderen håndterer mange forskelligartede opgaver inden for kommunikationsfeltet i løbet af en dag. Og først efter produktion, sociale medier og strategisk kommunikation kommer pressehåndtering med rådgivning og intern kommunikation lige i hælene. Det viser en undersøgelse fra Dansk Journalistforbund.

Det undrer de to organisationer, der vil sætte fokus på netop PR i deres første webinar. Det kommer dog ikke som nogen overraskelse, at det forholder sig sådan, afslører Stine Staal, der er Country Manager hos Mynewsdesk i Danmark: “Vi oplever ofte, at kommunikationsmedarbejderen er en enmandshær - og i endnu højere grad efter corona, hvor flere har måttet sige farvel til gode kolleger, der bød ind med faglig sparring og ikke mindst et ekstra sæt hænder. Og uanset hvor fyldt et penalhus, man har, kan man ikke udfylde alle felterne på én gang, og her ser vi desværre, at PR ofte bliver nedprioriteret, fordi mange tænker, at det er kompliceret at tale med journalister, eller fordi de får hurtigere og mere målbare resultater ved et opslag på de sociale medier. Men når nu vi ser, hvor stor en effekt, PR typisk kan have for bundlinje og branding, så synes vi, det er en skam at gå glip af det. Så det er et emne, der er værd at sætte fokus på, og det er Kforum heldigvis enige i.”

Country Manageren erkender dog, at det kan være en jungle at navigere i nyhedsbilledet, der er i konstant bevægelse, og at man derfor skal være overbevist om - eller lykkes med at overbevise ledelsen om - at det er det værd at bruge tid på opgaven, når nu der er så mange opgaver på bordet. Og det er netop derfor, Mynewsdesk og Kforum har slået pjalterne sammen: “Vi skal tale om de udfordringer, man kan støde på i arbejdet med kommunikation, så man ikke kæmper alene med det bag skrivebordet, og det her er en af de udfordringer.” Hun tilføjer: “Og netop derfor er vi enormt glade for at have indgået et samarbejde med Kforum. Mange kommunikatører kigger hver uge forbi deres hjemmeside, hvor de bliver inspireret med indsigtsfulde indlæg og webinarer, og det er den samme både ambition og målgruppe, vi deler. Så jeg er overbevist om, at vi sammen kan få sat fokus på de vigtige udfordringer, og ikke mindst de tilsvarende løsninger, som kan gavne netop de kommunikatører, der kæmper lidt derude.”

SoMe-dronningen og løvinden sparker samarbejdet i gang
I første webinar er det landets ukronede SoMe-dronning Astrid Haug og forretningsekspert Mia Wagner, kendt fra Løvens Hule, der vil snakke om et af de mest aktuelle og omdiskuterede emner inden for kommunikationsbranchen; Er PR og kommunikation en god investering? Og i så fald; hvordan overbeviser man ledelsen om at afsætte midlerne til det?

Webinaret foregår d. 1. oktober kl. 09.00-10.00, og næste webinar i rækken følger efter i januar.

Om Mynewsdesk
Med ca 5000 kunder og 77.000 brugere er Mynewsdesk den nordiske regions førende platform indenfor digital PR og markedsføring. Den cloud-baserede service inkluderer medieovervågning, nyhedsdistribution og PR-analyse. Virksomheden blev grundlagt i Stockholm i 2003. Siden 2008 har Mynewsdesk været en del af den norske mediegruppe NHST Media Group AS.

Besøg www.mynewsdesk.com for mere information.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk