Mynewsdesk lancerer Netværk for mere effektiv PR

Mynewsdesk lancerer Netværk for mere effektiv PR

Mynewsdesk har netop lanceret sin første version af tjenesten "Netværk". Tjenesten gør det muligt for journalister at overvåge netop de virksomheder, som de er interesserede i. Det betyder, at journalisterne bliver medlemmer af virksomhedernes netværk, og de får de seneste nyheder vist direkte på deres eget "dashboard" på Mynewsdesk.

Alle journalister har nu en stående invitation fra de virksomheder, der benytter Mynewsdesk, om at blive medlemmer i deres respektive netværk. Journalisterne kan acceptere invitationen ved at klikke på "Følg"-knappen i virksomhedernes presserum, i virksomhedernes publiceringer eller under "Søg virksomhed". Virksomhederne kan også invitere et selvvalgt udvalg af journalister direkte via en e-mail-formular.

De journalister der vælger at følge en virksomhed, men som allerede findes i virksomhedens distributionslister, bliver fjernet fra de gældende lister, og de bliver i stedet medlemmer af virksomhedens netværk. Således modtager journalisterne ikke de samme publiceringer flere gange.

Virksomheder og journalister får mulighed for at kommunikere eksklusivt med hinanden inden for deres netværk.

Virksomheder kan sende tips til et eksklusivt udvalg af journalister. Journalisterne kan til gengæld stille spørgsmål til et eksklusivt udvalg af virksomheder. I første omgang sker dette via en e-mail-formular. Senere vil der komme muligheder for at dele flere oplysninger på en mere sofistikeret måde.

Netværkstjenesten er designet for gradvist at give virksomheder og journalister bedre muligheder for at skabe gode og varige relationer med hinanden. Relationer, der skabes og vedligeholdes på begges vilkår. Denne service har til formål at give disse grupper en nem og effektiv mulighed for at udveksle information, erfaringer og viden. Både offentligt og privat. Idéen er, at tjenesten gradvist vil erstatte de ringere fungerende distributionslister.

For virksomheder er PR ofte måden at fremme gode relationer til deres forretningsmarked - ofte sammen med dem, der har indflydelse på det. Dette er hovedsageligt sket via netværk med meningsdannere. Disse meningsdannere er især journalister, som længe har været anset for at have den største og bedste indflydelse på virksomhedens marked.

Netværk, i sig selv, har altid været bedre end de almindelige publiceringer såsom pressemeddelelser – især når det handler om at skabe relationer, få omtale og at sprede et budskab. Netværk er dog mest sket på baggrund af og med hjælp fra adressebøger, e-mails og telefonsamtaler.

I takt med at internettet har skabt bedre forudsætninger for at opbygge netværk end de analoge tjenester, har PR-aktiviteter også fundet vejen dertil. Mynewsdesk bestræber sig på at udnytte internettets fulde potentiale med det formål at forbedre netværk og udveksling af informationer mellem journalisterne på den ene side og erhvervslivet på den anden.

Mynewsdesk Netværk er til rådighed for alle kunder, og funktionen er blevet tilføjet til alle eksisterende abonnementer.

For mere information:

Martin Garbarczyk, Country Manager Danmark

Mail: martin.garbarczyk@mynewsdesk.com
Tele:      +45  77 99 32 79
Mobil:    +46 (0) 735 09 96 08
Twitter:  @mgarbarczyk

For mere information om Mynewsdesk generelt følg os på:

Slideshare

Mynewsdesk – The News Exchange Site

Mynewsdesk gør det simpelt og effektivt for virksomheder, journalister, bloggere og opinionsdannere at få en effektiv eksponering. Mynewsdesk matcher interesserede brugere med relevant information, som pressemeddelelser, dokumenter, videoer og billeder – helt på brugerens vilkår. Alt materiale søgemaskineoptimeres med det samme og kan publiceres automatisk på sociale medier som Facebook, Twitter, YouTube, Flickr, WordPress og Slideshare.

Jourhavende Pressekontakt

Mynewsdesk - En effektiv måde til at forbedre kendskabet til dit brand

Mynewsdesk hjælper organisationer og virksomheder med at nå ud til den rette målgruppe og øge kendskabet til deres brand. Vores smarte platform gør det lettere og mere effektivt for dig at publicere, distribuere og mål måle på dine PR- og kommunikationsindsatser. Alt sammen på én og samme platform.

Når du samler hele din PR-indsats ét sted, bliver det lettere for dig at brande din forretning og overvåge de relevante kanaler. Det hjælper dig med at kunne måle på dine resultater.

Mynewsdesk har 1,6 millioner unikke besøgende hver måned, og der bliver publiceret 80.000 historier om året. Over 4000 organisationer i verden bruger Mynewsdesk til at forbedre deres PR-indsatser, og hele 70% får omtale i medierne.

Læs mere på: www.mynewsdesk.com/dk