NNIT første halvårstal 2015: NNIT leverer organisk vækst i omsætningen på 8,8 % og en overskudsgrad på 10,7 % i faste valutakurser.

NNIT har netop offentliggjort halvårsrapport for første halvår af 2015.

Resultatet i hovedtal

Nettoomsætningen steg med 8,8 % i faste valutakurser til DKK 1.234 mio. og 9,7 % i rapporterede valutakurser til DKK 1.244 mio.

Overskudsgraden var 10,7 % i faste valutakurser og 9,2 % i rapporterede valutakurser påvirket af modvind på valutamarkederne

Resultatet af den primære drift voksede 20,1 % i faste valutakurser og 3,7 % i rapporterede valutakurser påvirket af modvind på valutamarkederne

Halvårsresultatet steg med 10,1 % til DKK 94 mio. i rapporterede valutakurser som følge af et højere resultat af primær drift og forbedret resultat af de finansielle poster

Ordrebeholdningen for 2015 steg med 10,0 % i forhold til ordrebeholdningen for 2014 på samme tidspunkt sidste år

Forventningerne til 2015, målt i faste valutakurser:

Organisk vækst i nettoomsætningen på 6-8 % (tidligere 5-8 %) i faste valutakurser. I de rapporterede valutakurser forventes væksten i nettoomsætningen, at være omkring 0,7 procentpoint højere baseret på de nuværende valutakurser

Overskudsgrad på omkring 11 % i faste valutakurser. I de rapporterede valutakurser forventes overskudsgraden at være omkring 1,3 procentpoint lavere baseret på de nuværende valutakurser

Per Kogut, CEO i NNIT, udtaler:

“En solid organisk vækst i omsætningen på 8,8 % og en overskudsgrad på 10,7 % i de første seks måneder af 2015 er meget tilfredsstillende. Væksten i omsætningen skyldes i særdeleshed en stigning på 15,9 % hos kunder uden for Novo Nordisk, hvilket er i tråd med vores strategi.”