NNIT A/S: 19/2015 Delårsrapport for de første ni måneder af 2015

NNIT A/S: 19/2015 Delårsrapport for de første ni måneder af 2015

NNIT leverer organisk vækst i omsætningen på 8,2 % og en overskudsgrad på 10,9 % i faste valutakurser.

Resultatet i hovedtal for de første ni måneder af 2015

• Nettoomsætningen voksede 8,2 % i faste valutakurser til DKK 1.862 mio.
    og 9,0 % i rapporterede valutakurser til DKK 1.877 mio.
  • Overskudsgraden var 10,9 % i faste valutakurser og 9,4 % i rapporterede valutakurser. Rapporterede valutakurser var negativt påvirket af modvind på valutamarkederne
  • Resultatet af den primære drift voksede 15,3 % til DKK 202 mio. i faste valutakurser, og resultatet af den primære drift i rapporterede valutakurser voksede 0,7 % til DKK 177 mio. påvirket af modvind på valutamarkederne
  • Periodens resultat voksede 4,7 % til DKK 144 mio. i rapporterede valutakurser primært som følge af forbedret resultat af de finansielle poster og lavere skatter
  • Ordrebeholdningen for 2015 i begyndelsen af 4. kvartal voksede med 7,2 % i forhold til ordrebeholdningen for 2014 i begyndelsen af 4. kvartal 2014

Forventningerne til 2015, målt i faste valutakurser, fastholdes:

• Organisk vækst i nettoomsætningen på 6-8 % i faste valutakurser. I rapporterede valutakurser forventes væksten i nettoomsætningen at være omkring 0,8 procentpoint højere baseret på de nuværende valutakurser
  • Overskudsgrad på omkring 11 % i faste valutakurser. I rapporterede valutakurser forventes overskudsgraden at være omkring 1,3 procentpoint lavere baseret på de nuværende valutakurser

Per Kogut, CEO udtaler: “Jeg er tilfreds med at rapportere en stærkt tocifret omsætningsvækst fra vores kunder uden for Novo Nordisk-koncernen, herunder 17,9 % vækst i øvrige life sciences-kunder. På trodset konkurrencepræget marked har vi været i stand til at levere et robust driftsresultat, og vi er godt på vej til at nå vores 2015-mål.”

Læs mere på NNIT's investor-site

For yderligere information henvises til følgende kontakter

Investorer:

Jesper Vesterbæk Wagener