NNIT leverer organisk vækst i omsætningen på 7,9 %, en overskudsgrad på 10,3 % samt vækst i frie pengestrømme på 38 % i 2015.

NNIT A/S: 1/2016 Finansiel rapport for 2015 og Generalforsamling for 2016

Resultatet i hovedtal for 2015:

• Nettoomsætningen voksede 7,0 % i faste valutakurser til DKK 2.579 mio. og 7,9 % i rapporterede valutakurser til DKK 2.600 mio.
  • Overskudsgraden var 11,6 % i faste valutakurser og 10,3 % i rapporterede valutakurser. Rapporterede valutakurser var negativt påvirket af modvind på valutamarkederne
  • Resultatet af den primære drift voksede 13,0 % til DKK 300 mio. i faste valutakurser og resultatet af den primære drift i rapporterede valutakurser voksede 1,4 % til DKK 269 mio. påvirket af modvind på valutamarkederne
  • Periodens resultat voksede 1,5 % til DKK 212 mio. i rapporterede valutakurser primært som følge af forbedret resultat af den primære drift
  • Frie pengestrømme voksede med 38 % til DKK 211 mio. som følge af stærke pengestrømme fra driftsaktivitet
  • Ordrebeholdningen for 2016 i begyndelsen af 1. kvartal 2016 voksede med DKK 2.020 mio., svarende til 5,4 % i forhold til ordrebeholdningen for 2015 i begyndelsen af 1. kvartal 2015

Forventningerne til 2016, målt i faste valutakurser:

• Organisk vækst i nettoomsætningen på mindst 5 % i faste valutakurser og omsætningsvæksten i rapporterede valutakurser forventes, at være på samme niveau baseret på de nuværende valutakurser
  • Overskudsgrad på 10-11 % i faste valutakurser. I rapporterede valutakurser forventes overskudsgraden at være omkring 0,3 procentpoint højere baseret på de nuværende valutakurser

Per Kogut, CEO udtaler: "Udviklingen i vores forretning gennem det første år som børsnoteret selskab har været betryggende, og vi har leveret på vores mål. På trods af et konkurrencepræget marked og valutamodvind, har vi været i stand til at levere organisk omsætningsvækst på 7,9 % og en overskudsgrad på 10,3 %.

Vores opmuntrende resultater - inklusive en solid vækst i de frie pengestrømme på 38 % - gør os i stand til at foreslå et udbytte på DKK 4,00 per aktie, svarende til en tilbagebetaling på 46 % af nettooverskuddet."

Årsrapport 2015 er tilgængelig på www.nnit.com.

TelekonferenceNNIT præsenterer resultatet for 27. januar 2016 kl. 10:30 CET. Investorer kan lytte med via et link på www.nnit.com under menupunktet 'Investors - Downloads'. Præsentationsmaterialet vil være tilgængeligt ca. 1 time før telekonferencen.

For yderligere information henvises til følgende kontakter

Investorer:

Jesper Vesterbæk Wagener
Head of Investor Relations
jvwa@nnit.com

Medier:
Rikke Dalager
Head of Communications
rida@nnit.com

Om NNITNNIT A/S er en af Danmarks førende leverandører af it-services og rådgivning. NNIT A/S leverer en bred vifte af it-services og -løsninger til sine kunder, primært inden for life sciences-sektoren i Danmark og internationalt samt til kunder inden for kundegrupperne public, enterprise og finance i Danmark. NNIT A/S havde pr. 31. december 2016 2.538 medarbejdere. For yderligere oplysninger henvises til www.nnit.com.