VFF og Peter Larsen Kaffe for inklusion og mangfoldighed

VFF og Peter Larsen Kaffe for inklusion og mangfoldighed

Når Viborg FF løber på banen til fredagens udekamp i Silkeborg, så bliver det med en speciel udebanetrøje, der skal være med til at sætte øget fokus på inklusion og mangfoldighed i samfundet i anledning af WorldPride og EuroGames, der løber af stablen i København og Malmø i næste uge.

Peter Larsen Kaffe har været partner i Viborg FF i mere end 50 år, og driver også et samarbejde med Copenhagen 2021, som er vært for WorldPride og EuroGames, og fokus er på at arbejde for inklusion og kærlighed for alle.

-Da Peter Larsen Kaffe spurgte, om vi vil være med, så var det helt naturligt for os at sige ja. Fodbold og kaffe har det til fælles, at det bringer folk sammen, og derfor matcher det her helt naturligt for os. Vi er en mangfoldig fodboldklub, der rummer forskellige nationaliteter, religioner og kulturer, så hele formålet med priden om at inkludere alle mennesker, vil vi helt naturligt bakke op om. For os er regnbuefarverne et symbol på diversitet og inklusion, og vi må nok også erkende, at fodboldverdenen på nogle punkter trænger til at komme ind i 2021, hvilket vi også så under EM, så hvis vi kan være med til at rykke lidt på det perspektiv, så har vi allerede gjort en forskel, siger kommerciel chef Rasmus Ingeman.

Anfører Jeppe Grønning er på spillernes vegne glad for at være med til at støtte op om budskabet:

-Der er plads til alle, uanset baggrund, hudfarve eller seksualitet – og det gælder både i fodboldverdenen og i samfundet generelt. Så for os i spillertruppen er det en god sag at støtte op om, og vi vil bære trøjerne med stolthed i aften. Vi håber, at vi med vores platform kan være med til at sætte øget fokus på emnet, så flere mennesker vil føle sig inkluderet, lyder det fra anfører Jeppe Grønning.

Hos Peter Larsen Kaffe, som står bag det utraditionelle samarbejde, er man glad for det øgede fokus på sagen.

-Vi har gennem mere end 100 år serveret et produkt, der bringer mennesker sammen og derigennem omdrejningspunktet for dialog. Det er en tradition, vi er stolte af, og som forpligter os til at arbejde for et samfund, hvor alle føler sig inkluderet. Vi tror grundlæggende på, at verden vil blive et bedre sted, når mennesker, uanset baggrund, seksualitet, køn, etnicitet og tro, mødes og taler sammen. Med vores kaffe er vi på en eller anden måde vært for dette møde og bringer mennesker sammen, tilføjer udviklings- og kommunikationschef Lars Aaen Thøgersen.

Alle kamptrøjerne vil blive bortauktioneret, og overskuddet fra auktionen går til Projekt Mangfoldighed & Diversitet hos Viborg Ungdomsskole. Trøjeauktionen kommer til at foregå på platformen Odendo.dk i den kommende uge.

Husk, at du også kan støtte ved at købe Peter Larsen Kaffes Equality produkter. For hver solgt pakke kaffe eller ENERGI doneres 1 kr. til Copenhagen 2021.