Peugeot 208 T16 Pikes Peak er ”Race Car of the Year”

Peugeot 208 T16 Pikes Peak er ”Race Car of the Year”

5 måneder efter at have udfordret stopuret ved verdens mest spektakulære hill climb event, Pikes Peak, er 208 T16 Pikes Peak nu tilbage i rampelyset. Den har netop modtaget to internationalt anerkendte priser: Autosport´s ”Rally car of the Year” og Top Gear´s ”Race Car of the Year”.

Sébastian Loeb´s tid på 8m 13.878 s i det berømte Pikes Peak løb i Peugeot 208 T16 Pikes Peak tog overskrifterne den 30. juni. Bilens rovdyrs-udseende, det imponerende vægt/effekt forhold på 1:1 (875 hk og 875 kg) og en performance på niveau med en Formel 1 bil, fangede i den grad publikums opmærksomhed – især fordi bilen blev udviklet på kun 4 måneder i Peugeot Sports hovedkvarter i Vélizy.

Peugeot Sports anstrengelser blev belønnet til Autosport Awards, hvor 208 T16 Pikes Peak blev kåret som ”Rally Car of The Year”. Få dage efter løb den med endnu en af de mest ærefulde priser i motorsportens verden: Top Gear´s ”Race Car of the Year”.

Bruno Famin, direktør for Peugeot Sport, udtaler: ”Vi er naturligvis rigtig stolte over at have modtaget disse to priser. Pikes Peak løbet i juni var en oplevelse helt ud over det sædvanlige og nu kan vi se, hvor meget interesse der var for vores projekt både i medierne, men også hos vores kunder og internt i virksomheden. Disse to priser er fantastiske. Vi er meget rørte og vil dele dem med alle i teamet, som lægger deres sjæl og hjerte i arbejdet hver dag.”

Se 208 T16 Pikes Peak slå rekorden her.