Gå til indhold
Bag etableringen av Pincho Nation Herning står franchisetagerne Tommy Refshøj, Begitte Nyborg og Per Larsson.

Festlige Pincho Nation åbner restaurant i Herning

Pincho Nation, der er kendt for sin spændende indretning, farverige cocktails og en menu med tapasretter fra hele verden, kommer til Herning. Bag etableringen står franchisetagerne Tommy Refshøj og Begitte Nyborg, som også driver Pincho Nation i Randers med stor succes, og deres nye partner Per Larsson, der samtidig har ansvaret for madudviklingen i Pincho Nations restauranter i hele Norden. Den nye restaurant kommer til at ligge i Smedegade og åbner i slutningen af 2024. Allerede nu kan du skrive dig på en VIP-liste, der giver adgang til at bestille bord før alle andre.

Mandag d. 8. april påbegyndes byggeriet af en helt ny Pincho Nation restaurant i det centrale Herning. Hos Pincho Nation er der er en festlig og uformel stemning. Her inviteres du på en sanselig oplevelse, hvor der er gjort ekstra ud af indretningen, som du ikke ser magen til andre steder. På menukortet er der et udvalg af tapasretter med inspiration fra alle verdenshjørner, og du kan også lade dig inspirere af det brede udvalg af kulørte cocktails og mocktails i baren. Om du ønsker en komplet middag eller en hurtig bid mad og en cocktail, er op til dig. Den nye restaurant kommer til at ligge i Smedegade 24 tæt på gågaden, busstationen, biografen og biblioteket.

Tommy Refshøj og Begitte Nyborg er begge opvokset tæt på Herning. Tommy kommer fra Billund og Begitte fra Give. I slutningen af 2022 åbnede de en Pincho Nation restaurant i Randers, men har hele tiden haft et godt øje til Herning, som de kender rigtig godt.

"Herning en by fuld af muligheder og her er en imødekommende, entreprenørdrevet kultur og en vilje til at udvikle sig. Herning har gennem årene givet os mange fantastiske oplevelser med koncerter, messer og restaurantbesøg. Vi ser Pincho Nations unikke koncept som en god tilføjelse til det eksisterende udbud, og vi glæder os til at blive en aktiv del af restaurations- og kulturlivet i Herning," siger Tommy Refshøj, medindehaver af Pincho Nation i Herning og Randers.

Svensk madkunstner

Den tredje partner i restauranten er svenske Per Larsson, der i en årrække har haft ansvaret for madudvikling i Pincho Nation, hvor der i dag er 80 restauranter fordelt over hele Norden. I Danmark kan du i øvrigt besøge Pincho Nation i København, Aarhus, Aalborg og Randers, mens man åbner i Odense til sommer. Per har i forbindelse med etableringen af restauranten i Herning og Pincho Nations fremdrift i Danmark valgt at flytte til landet med sin familie. Den kommende restaurant i Smedegade bliver helt speciel, fordi Per vil stå for køkkenet samtidig med, at han også skal videreudvikle maduniverset for alle de andre restauranter.

Per Larsson, Pincho Nation

Vores ambition er at skabe en menu med inspiration fra hele verden, så alle kan føle sig velkomne. Derfor finder du også alt fra street food-retter som beef taco og chicken popcorn til den britiske klassiker fish ’n’ chips,” siger Per Larsson, medindehaver af Pincho Nation i Herning samt Food Development Manager i Pincho Nation.

VIP-liste giver tidlig adgang bookning

Før Smedegade 24 kan danne ramme om en farverig og feststemt Pincho Nation restaurant, skal der udføres en omfattende ombygning. ARC Group med arkitekt Kaare Dahlmann i spidsen står for byggeriet, som forventes afsluttet sidst på året. Restauranten bliver på 500 m2 og får plads til 180 gæster. Da Begitte og Tommy åbnede i Randers, var der stor forhåndsinteresse, og 2.300 skrev sig på en VIP-liste, der gav adgang til bordbestilling før alle andre. Derfor er der også oprettet en VIP-liste for Herning (link: vip.pinchonation.dk/herning), som du allerede nu kan skrive dig op på. Når du besøger en Pincho Nation restaurant, er det vigtigt, at du har din telefon med dig, og at du har hentet Pincho Nations App. For al bestilling af mad og drikkevarer samt betaling foregår nemlig via app’en. Som gæst er det derfor nemt selv at styre og sammensætte din middag. Tapas-retterne koster mellem 19 og 59 kroner.

Vi har rigtig gode erfaringer fra restauranten i Randers, og dem tager vi naturligvis med os her til Herning. Nøglen til succes er ydmyghed og hårdt arbejde. Vi har et velsmagende madunivers og konkurrencedygtige priser, hvor du får noget for pengene. Læg dertil, at app’en forenkler nogle af de praktiske ting, så vi har mere tid til at se vores gæster i øjnene og give dem en rar og varm oplevelse, der giver dem lyst til at besøge os igen,” siger Begitte Nyborg, medindehaver af Pincho Nation i Herning og Randers.

Er du klar til at blive en del af Pincho Nation? Du er velkommen til at kontakte Henrik Fischer, henrik.fischer@pinchos.se Head of Expansion.

An app’solutely new dinning experience

Pincho Nation - verdens første app-restaurant - er kommet til Danmark.
Pincho Nation er et velbesøgt restaurantkoncept med mere end 55 restauranter i Skandinavien. Det er gået stærkt siden den første restaurant åbnede i begyndelsen af 2012, og nu åbner den første restaurant i København i marts 2018.
Som gæst booker du dit bord, går på opdagelse i menukortet og bestiller din mad og dine drikkevarer på Pincho Nation app'en fra din mobiltelefon. Du har også mulighed for at betale for dit besøg i app'en, og samtidig indsamle bonuspoint i vores bonussystem.
Det hele foregår i et sjovt og hyggeligt cirkus-inspireret miljø, hvor alt kan ske.

Vi glæder os til at dele Pincho Nations univers med dig!

Pincho Nation byder på små retter fra alle verdens køkkener. Hos os kan du få alt fra asiatiske dumplings, italiensk risotto, amerikanske sliders, ungarsk plankesteak til fransk crème brûlée. Alle retter serveres i tapasstørrelse. Der er også et bredt udvalg af vegetariske og veganske retter hos os.

Vores drikkevarekort tager dig næsten en tur jorden rundt. Du kan smage Mojitos i flere udgaver, sangria og gode vine og øl fra hele verden.

Pinchos
Fiolstræde 44