Pincho Nation åbner i Herning og baner vejen for franchisevækst i Danmark

Pincho Nation åbner i Herning og baner vejen for franchisevækst i Danmark

Det svenske restaurantkoncept Pincho Nation, der er kendt for sin unikke indretning, farverige cocktails og tapasretter fra hele verden, fortsætter sin ekspansion i Danmark. Således åbner der en ny franchisedrevet restaurant i Herning. Det bliver den 7. enhed i Danmark, hvor målsætningen er at tilføje yderligere cirka 15 i løbet af de kommende tre år. Flere end 500.000 danske gæster forventes at besøge en Pincho Nation restaurant i løbet af 2024.

Byggeriet af en ny Pincho Nation restaurant i det centrale Herning er netop gået i gang, og det er planen, at den 500 m2store restaurant med plads 180 gæster åbner i slutningen af 2024. Bag etableringen står franchisetagerne Tommy Refshøj og Begitte Nyborg, der også driver Pincho Nation i Randers, og deres kompagnon Per Larsson, der i en årrække har haft ansvaret for madudvikling i Pincho Nation.

"Pincho Nation Randers er blevet fantastisk godt modtaget. I vores første år har vi haft mere end 60.000 gæster og en omsætning på 50% højere end budgetteret. Vores restaurantkoncept er unikt, og en vigtig del af vores succes handler om, at vi formår at skabe en fantastisk gæsteoplevelse, der også er prisvenlig. Vi glæder os til at åbne endnu en restaurant i Midtjylland," siger Tommy Refshøj, medindehaver af Pincho Nation i Herning og Randers.

Flere franchisetagere på vej

Pincho Nation er et svensk koncept, men findes i dag i alle de nordiske lande med cirka 80 restauranter, hvoraf de fleste drives af franchisetagere. Åbningen af Herning bliver den 7. Pincho Nation restaurant i Danmark, hvor man har været siden 2018. I dag er der to restauranter i København samt restauranter i Aarhus, Aalborg og Randers, mens man åbner i Odense til sommer.

"Vores koncept har bevist dets popularitet og lønsomhed gennem en længere periode, der som bekendt blandt andet har budt på en pandemi og høj inflation. Vores franchisemodel giver stærk støtte til at drive restauranter og skabe rentabilitet for franchisetageren. Vi er glade for at se vores franchisetagere vælge at investere i yderligere restauranter i Danmark, og vi håber at kunne byde flere franchisetagere velkommen i den nærmeste fremtid," siger Henrik Fischer, Head of Expansion i Pincho Nation.

Pincho Nation ønsker at tilføje cirka 15 restauranter i de kommende tre år, og her kommer franchising til at spille en stor rolle. I øjeblikket søger man franchisetagere til eksempelvis Esbjerg, Roskilde og Køge.

"Vi ser frem til at byde nye franchisetagere velkommen til Pincho Nation-familien i den kommende tid. Vi er i dialog med flere potentielle franchisetagere, og ligesom det er tilfældet med Tommy Refshøj og Begitte Nyborg, ønsker de også mulighed for at åbne i flere byer. Dette bifalder vi, og der vil være fuld opbakning fra hovedkontoret til at få det til at ske," siger Henrik Fischer, Head of Expansion for Pincho Nation.

Som franchisetager i Pincho Nation har man adgang til afprøvede arbejdsprocesser og omfattende støtte inden for kritiske områder som udvikling af menuen, daglig drift, IT, marketing og indkøb. Denne struktur sikrer, at hver restaurant kan opnå og opretholde de højeste standarder, hvilket igen bidrager til kædens samlede succes og vækst. Flere franchisetagere har tidligere drevet egne restauranter eller været franchisetagere i et andet koncept.

Flere end 500.000 gæster i 2024

At det går godt i Danmark, afspejles også i tallene. I 2023 valgte 385.000 gæster at besøge en dansk Pincho Nation-restaurant mod 215.000 i 2022. Desuden blev Pincho Nation Danmark udnævnt til gazellevirksomhed i 2023 efter fire år med stærk vækst. I 2024 forventer man at runde 500.000 gæster, hvor restauranten i Aarhus får det første fulde driftsår, og hvor Odense og Herning også åbner.

Vi oplever solid fremgang her i Danmark, og det glæder mig utrolig meget, at Tommy, Begitte og Per nu åbner endnu en restaurant. Franchisetagere er afgørende for, at vi kan udbrede vores koncept i hele landet. Vi forventer, at vi i løbet af året kan offentliggøre flere åbninger,” siger Flemming Christophersen, CEO i Pincho Nation Danmark.

Er du klar til at blive en del af Pincho Nation? Du er velkommen til at kontakte Henrik Fischer, henrik.fischer@pinchos.se Head of Expansion.

Om Pincho Nation

Pincho Nation er en svensk restaurantkæde med 80 restauranter i de nordiske lande. Selskabet blev grundlagt i 2012 og er vokset hurtigt gennem franchising. Det er nu en af de førende restaurantkæder i Sverige. Pincho Nation inviterer gæsterne indenfor til en sanselig oplevelse, hvor der er gjort ekstra ud af indretningen, og hvor atmosfæren er feststemt og uformel. Her bydes der på kulørte cocktails med eller uden alkohol og tapasretter fra et menukort, der er et gastronomisk udvalg fra hele verden. Pincho Nation var det første app-baseret restaurantkoncept. Gæsterne laver deres reservation, bestilling samt betaling ved at bruge Pincho Nation appen på mobiltelefonen, men værterne hjælper naturligvis alle gæster med bestillingen af mad og drikkevarer efter behov.

An app’solutely new dinning experience

Pincho Nation - verdens første app-restaurant - er kommet til Danmark.
Pincho Nation er et velbesøgt restaurantkoncept med mere end 55 restauranter i Skandinavien. Det er gået stærkt siden den første restaurant åbnede i begyndelsen af 2012, og nu åbner den første restaurant i København i marts 2018.
Som gæst booker du dit bord, går på opdagelse i menukortet og bestiller din mad og dine drikkevarer på Pincho Nation app'en fra din mobiltelefon. Du har også mulighed for at betale for dit besøg i app'en, og samtidig indsamle bonuspoint i vores bonussystem.
Det hele foregår i et sjovt og hyggeligt cirkus-inspireret miljø, hvor alt kan ske.

Vi glæder os til at dele Pincho Nations univers med dig!

Pincho Nation byder på små retter fra alle verdens køkkener. Hos os kan du få alt fra asiatiske dumplings, italiensk risotto, amerikanske sliders, ungarsk plankesteak til fransk crème brûlée. Alle retter serveres i tapasstørrelse. Der er også et bredt udvalg af vegetariske og veganske retter hos os.

Vores drikkevarekort tager dig næsten en tur jorden rundt. Du kan smage Mojitos i flere udgaver, sangria og gode vine og øl fra hele verden.

Pinchos
Fiolstræde 44