Pincho Nation byder første franchisetager velkommen

Pincho Nation byder første franchisetager velkommen

Pincho Nation – hvor man byder gæsterne inden for til tapas og cocktails i en farverig Moulin Rouge atmosfære – har indgået en aftale med den første franchisetager i Danmark, som kommer til at stå bag den kommende restaurant i Randers, der åbner til november. Pincho Nation har i de vigtige sommermåneder oplevet tocifret vækst i antal gæster og omsætning i København, og man har også fået en varm velkomst i Aalborg.

I Norden er der flere end 70 Pincho Nation restauranter og 80% af dem er drevet på franchisebasis. Nu kommer den første franchise i Danmark. Det sker, når konceptet åbner den fjerde restaurant i Danmark og den anden i Jylland. I Pincho Nation Danmark ser man gerne, at flere franchisetagere slutter sig til. De kan se frem til at blive en del af attraktivt restaurationskoncept, hvor franchising er en del af vækststrategien, og hvor franchisetagere får stor hands-on opbakning fra både de øvrige restauranter i Danmark samt fra hovedkontoret i Gøteborg.

”Der er plads til en Pincho Nation restaurant i alle større byer i Danmark som eksempelvis Odense, Esbjerg og Kolding. På trods af nedlukningerne har vi klaret os godt de seneste år, og vi er klar til at åbne nye restauranter sammen med ambitiøse franchisetagere,” siger Flemming Christophersen, CEO/Partner i Pincho Nation Danmark.

Erfaren restauratør og iværksætter

Den første franchisetager i Danmark er Tommy Refshøj. Han har gennem tre årtier arbejdet med forretningsudvikling samt salg og marketing. Blandt andet har han været med til at opstarte og drive hotel med restaurant i Billund – et projekt han trak sig ud af i 2017 og af private årsager flyttede til Randers. Men lysten til at være restauratør og skabe oplevelser for folk er forblevet intakt, og derfor har Tommy undersøgt mulighederne for at åbne en restaurant i sin nye hjemby. Pincho Nation Randers åbner på hjørnet af Østergrave og Storegade til november.

”Randers er en dejlig by med et levende udeliv og et godt restaurationsmiljø. Jeg vil ikke bare åbne en restaurant, som ligner alle andre, og derfor blev jeg hurtigt nysgerrig omkring Pincho Nation. Det er et solidt koncept med sin helt egen plads i landskabet, og hvor man har en stærk organisation, der har begivet sig ud på en spændende rejse i Danmark. Det glæder jeg mig til at blive en del af,” siger Tommy Refshøj, indehaver af Pincho Nation Randers.

Varm velkomst i Aalborg og god sommer i København

I november åbner Pincho Nation også i Aalborg, Ved Stranden 13. Her har forhåndsinteressen for den kommende restaurant været uden fortilfælde i kæden. Når der åbnes en ny restaurant, tilbyder Pincho Nation nemlig, at interesserede kan skrive sig op på en VIP-liste, der giver adgang til at bestille bord før alle andre. I Aalborg har intet mindre end over 2.000 benyttet sig af denne mulighed.

”Vi er dybt taknemmelige for den interesse og opbakning, som vi bliver mødt med i Aalborg. Nu er det op til os at vise, at tilliden er berettiget, og hvis velkomsten i Aalborg er en rettesnor for, hvordan det også kommer til at blive i Randers, kommer vi også godt fra land med den restaurant,” siger Flemming Christophersen.

I de to restauranter i København har man haft en god sommer. Perioden juni til og med august viser således en fremgang på 11% i antallet af gæster og en øget omsætning på 20% sammenlignet med 2021.

Pincho Nation er en svensk restaurantkæde med 72 restauranter i de nordiske lande. Selskabet blev grundlagt i 2012 og er vokset hurtigt gennem franchising. Det er nu en af de førende restaurantkæder i Sverige. Pincho Nation tilbyder et unikt cirkusinspireret koncept med et bredt menukort med retter i tapas-størrelse der er inspireret af køkkener fra hele verden, samt stort drinkskort med eller uden alkohol. Pincho Nation var det første app-baseret restaurantkoncept. Gæsterne laver deres reservation, bestilling samt betaling ved at bruge vores app (Pincho Nation) på mobiltelefonen.

Flemming Christophersen

Pressekontakt Director/ Co-Owner 2762 2217

An app’solutely new dinning experience

Pincho Nation - verdens første app-restaurant - er kommet til Danmark.
Pincho Nation er et velbesøgt restaurantkoncept med mere end 55 restauranter i Skandinavien. Det er gået stærkt siden den første restaurant åbnede i begyndelsen af 2012, og nu åbner den første restaurant i København i marts 2018.
Som gæst booker du dit bord, går på opdagelse i menukortet og bestiller din mad og dine drikkevarer på Pincho Nation app'en fra din mobiltelefon. Du har også mulighed for at betale for dit besøg i app'en, og samtidig indsamle bonuspoint i vores bonussystem.
Det hele foregår i et sjovt og hyggeligt cirkus-inspireret miljø, hvor alt kan ske.

Vi glæder os til at dele Pincho Nations univers med dig!

Pincho Nation byder på små retter fra alle verdens køkkener. Hos os kan du få alt fra asiatiske dumplings, italiensk risotto, amerikanske sliders, ungarsk plankesteak til fransk crème brûlée. Alle retter serveres i tapasstørrelse. Der er også et bredt udvalg af vegetariske og veganske retter hos os.

Vores drikkevarekort tager dig næsten en tur jorden rundt. Du kan smage Mojitos i flere udgaver, sangria og gode vine og øl fra hele verden.

Pinchos
Fiolstræde 44