​Nyt hold Rebilds Rigtige Kvinder

​Nyt hold Rebilds Rigtige Kvinder

Sundhedscentret i Rebild Kommune starter lige efter nytår et nyt hold af successen "Rebilds Rigtige Kvinder". Holdet afvikles i dagtimerne og henvender sig til overvægtige med en dårlig kondition, som ønsker støtte til at omlægge livsstilen.

Resultaterne fra de tidligere hold Rebilds Rigtige Kvinder og - Mænd viser, at langt de fleste taber sig i gennemsnit 0,5-1 kilo hver uge under forløbet.

- Da vi stadig har kontakt til den del at vores tidligere deltagere, ved vi at, en stor del af dem formår at fastholde den sunde livsstil efterfølgende”,

fortæller forebyggelsesmedarbejder, Kristina Leth Kristensen, der er den ene af de to undervisere på holdet.

- Mange fortsætter med at tabe sig efterfølgende, og et par stykker har tabt sig helt op til 40 kilo. En anden sidegevinst er typisk "mere energi" .

Kostvejleder Margit Strauss Hansen understreger, at der ikke er tale om en skrap slankekur, men derimod om en livsstilsomlægning. Fokus er grundlæggende, at få ændret uhensigstmæssige vaner. Så er der større chance for at man kan holde det fremover.

Slankekure er ifølge kostvejlederen ikke løsningen, og de fleste tager det hele på igen, når de ikke længere kan overholde kurens krav.

For dig med lidt ekstra på sidebenene og dårlig kondition

Målgruppen for dette hold Rebilds Rigtige Kvinder, er kvinder i alderen 30-60 år, som har et BMI over 30. Dog understreger Kristina Leth Kristensen, at det er vigtigt, at man kan klare en rask gåtur.

- Vi er klar over, at nogle af dem der går hjemme i dagtimerne, har nogle fysiske udfordringer. Derfor tager vi på dette hold hensyn ved at man kan deltage i den fysiske del på to niveauer. Enten springer man på dagens udfordring, eller så deltager man i en rask gåtur hver gang, fortæller Kristina Leth Kristensen.

Livstilsændring fremfor slankekur

Margit Strauss Hansen fortæller, at formålet er at ændre livsstil. Derfor er det ikke for de, som i forvejen dyrker en masse motion og spiser sundt, men for folk, hvor vægten viser alt for meget og konditionen er rigtig dårlig.

”Vi mødes 11 mandage, med start den 8. januar 2018. Der vil være undervisning i sunde madvaner hver gang, samt en form for fysisk aktivitet, der foregår udenfor - uanset vejret” slutter Kristina Leth Kristensen.

For mere information, kontakt venligst: Kristina Leth Kristensen, forebyggelsesmedarbejder: tlf.: 99 88 84 14 eller mobil: 25 35 71 58

Se også annoncen under Rebild Kommune informerer.