Alpine på podiet i Le Mans

Alpine på podiet i Le Mans

Weekendens Le Mans løb blev en stor triumf for Alpine, der i kongeklassen endte på løbets 3. plads. 43 år efter den historiske sejr samme sted.

Alpine Elf Matmut Endurance Team havde et klart mål med løbet og fik hvad de kom efter. Og det i et løb, der som altid bød på stort drama med mange uheld.

Resultatet er Alpines anden podieplacering og kørerne Nicolas Lapierre, André Negrão og Matthieu Vaxiviere, er fortsat med i kampen om titlen Fia World Endurance Championship.

Podieplaceringen var kulminationen på en fantastisk weekend, som blandt andet bød på en opvisningsrunde med Alpine F1 bilen på Circuit de la Sarthe – vist første gang at der har været en F1 bil rundt på denne. Bag rattet sad ingen ringere end den tidligere verdensmester for Renault Fernando Alonso.

Læs hele pressemeddelelsen her:  ALPINE FINISHES THE 24 HOURS OF LE MANS ON THE PODIUM - Alpine (alpinecars.com)

Renault Danmark er det lokale datterselskab, der sælger og servicerer Renault Groups produkter gennem et dedikeret netværk af autoriserede forhandlere. Som et af de første volumenmærker, der tilbyder en række forskellige elektriske biler på det danske marked, fortsætter Renault Danmark med at drive udviklingen med ‘Renaulution’ planen som omdrejningspunktet for strategien.