Bilcenter Syd vinder ny pris

Bilcenter Syd vinder ny pris

Renault Danmark har drastisk øget salget af biler til private kunder. Det er resultatet af en helt bevidst strategi, som især Bilcenter Syd har fået til at leve

Traditionen tro var der en del priser, der blev uddelt på det årlige Renault Danmark kick off. En af dem var i en ny kategori - Årets Personbils-forhandler.

Årets Personbilsforhandler er en helt ny pris, der afspejler et nyt fokus for salg af Renault og Dacia

Bag navnet gemmer der sig en pris, der samler en masse performance-områder inden for salg af personbiler. Og prisen er et udtryk for den øgede fokus som Renault har haft i år på at øge andelen af private kunder.

For at vinde prisen som ”Årets Personbils-forhandler”, skal man selvfølgelig være god til at sælge personbiler – og ikke mindst være god til at sælge til private kunder. Og prisen gik helt fortjent til Bil Center Syd, der er kendt for sine nære og tætte forbindelser til netop de private kunder.

Groupe Renault stammer fra Renault, der helt tilbage i 1898 startede virksomheden i Paris. Groupe Renault er en del af Renault Nissan Mitsubishi-alliancen, der igen i 2018 var verdens største bilproducent med godt 10,7 millioner solgte biler.

Renault Danmark er det lokale datterselskab, der sælger og servicerer Renault Groups produkter Renault og Dacia

Renault i Danmark er en del af Renault Nordic AB. Renault Danmark har siden 2008 været fabriksejet importør og fik i 2013 også importen af Dacia. Renault i Danmark er gået støt frem siden 2008 og havde i 2014 en markedsandel på 7,9 procent (Renault og Dacia tilsammen). Renault & Dacia Danmark blev i 2011, 2013, 2015 og igen i 2017 kåret som Årets Bilimportør af brancheforeningen Dansk Automobilhandler Forening. Renault Nordic A/S er et Nordisk datterselskab af den franske bilproducent Renault Group.
Siden 2008 har Renault Nordic A/S solgt person- og varebiler samt stået for servicedelen i Norden. I Norden forhandles tre mærker, Renault, Dacia og Alpine – dog ikke Alpine i Danmark.

Renault Group stammer fra Renault, der helt tilbage i 1898 startede virksomheden i Paris. Renault Group er en del af Renault Nissan Mitsubishi-alliancen, der igen i 2018 var verdens største bilproducent med godt 10,7 millioner solgte biler.

Renault Danmark
www.renault.dk