Dacia indtager München

Dacia indtager München

Dacia har taget alle de nye modeller med til IAA Mobility i München, der løber af stablen disse dage. Med er naturligvis den nye Dacia Jogger

2021 er året, hvor Dacia begynder et helt nyt kapitel i mærkets historie. Ikke alene er der nyt logo og helt ny visuel identitet. Det er nærmest det mindst opsigtsvækkende.

Mest bemærkelsesværdigt er det, at hele produktpaletten er blevet fornyet i 2021. I foråret så vi først den mest solgte bil i Europa – Dacia Sandero og Sandero Stepway - i helt ny og avanceret udgave.

Derefter fulgte Dacia Spring – den første elbil fra Dacia, der ikke alene ser smart ud og nemt rummer fire personer. Det er også langt den billigste elbil i Europa.

Lige om lidt kører ikonet Dacia Duster ud i fornyet udgave, men det er den helt nye Dacia Jogger, der tiltager sig mest opmærksomhed. Bilen, der er en rigtig 7-sæders familiebil, har verdenspremiere på IAA messen i München.

Efter den digitale afsløring af bilen den 3. september, vil man i München kunne røre og se bilen på den til lejligheden bygget Lake Camp lige ved indgangen til messen. Her vil det være muligt at komme helt tæt på bilen fra den 6.-12. september.

Fra den 7. til den 12. september vil både Jogger, Spring, Duster og Sandero desuden være udstillet på Königsplatz i Munich i den såkaldte Dacia Base Camp. Her vil man også kunne testkøre den nye, elektriske Dacia Spring.

Renault Danmark er det lokale datterselskab, der sælger og servicerer Renault Groups produkter gennem et dedikeret netværk af autoriserede forhandlere. Som et af de første volumenmærker, der tilbyder en række forskellige elektriske biler på det danske marked, fortsætter Renault Danmark med at drive udviklingen med ‘Renaulution’ planen som omdrejningspunktet for strategien.