Kevin Magnussen jagter hurtigste omgangstid på FDM Jyllandsringen

Kevin Magnussen jagter hurtigste omgangstid på FDM Jyllandsringen

Kevin Magnussen lader for en stund Formel 1 raceren stå, og sætter sig i stedet ned i Renaults sprøde RS01. Det gør han søndag 24. april, hvor han i forbindelse med FDM’s Jubilæumsløb på FDM Jyllandsringen vil forsøge at slå den eksisterende banerekord.

Er man bare en lille smule drengerøv, og har man bare antydningen af fart i blodet, skal der mere end fætter Eriks konfirmation til at holde en væk fra Jyllands ringen den 24. april. Her sker der nemlig ting og sager.

For første gang på dansk jord er det muligt at se Renaults nye sprøde sportsvogn Renault R.S.01 med 550 hestekræfter og en topfart på over 300 km/t. En bil, der gør de udenlandske racerbaner usikre, men som aldrig før har været i Danmark.

Det kommer den søndag den 24. april. Og bag rattet sidder ingen ringere end Renaults stjerne i Formel 1 – Kevin Magnussen. Han skal på FDM Jyllandsringens jomfruelige asfalt forsøge at slå banerekorden. Den lyder på et minut, syv sekunder og 49 tusindedele.

Direktør i FDM-TDC Jesper Carlsen siger om begivenheden:

”Det bliver spændende at se, hvordan Kevin Magnussen klarer sig, når han skal prøve at slå banerekorden. Han kører til hverdag på nogle af verdens bedste racerbaner, og nu skal han køre på Danmarks bedste og længste racerbane med hele 2.300 meter” siger Jesper Carlsen og tilføjer

”Kevin Magnussens chancer for at slå banerekorden er rigtig gode, da forhold, bil og kører er i topklasse. Naturligvis er der meget, der spiller ind. Det er blandt andet første gang, Kevin Magnussen kører bilen, hvilket kan være en udfordring, så alt kan ske. Det bliver spændende at se udfaldet, for rekorden er efterhånden tre år gammel, ” siger Jesper Carlsen.
Rekordforsøget finder sted fra cirka klokken 16.20 til 16.40 mellem det andet kvalifikationsheat og finalen for DTC.

Det er første gang, Kevin Magnussen kører på FDM Jyllandsringen, siden han vandt Danmarksmesterskabet i 2008. Renault kunder har mulighed for at opleve begivenheden helt gratis. I forbindelsen med Danmarks premieren på den nye Renault Mégane, er der hos hver forhandler gratis billetter til de 20 første, der prøvekører den nye Renault Mégane.