Ny 5 dørs Renault Twingo under 90.000 kroner

Ny 5 dørs Renault Twingo under 90.000 kroner

Renault Twingo, der udelukkende fås med fem døre og som introduceres til september herhjemme, begynder ved lige under 90.000 kroner for den billigste - kaldet Authentique. Forventningen er dog, at langt det meste salg kommer til at ligge på den veludstyrede Expression til 102.400 kr.

Den nye Renault Twingo kommer til Danmark efter sommerferien, og priserne er netop blevet offentliggjort.

I første omgang kommer Twingo til Danmark med en økonomisk 3 cylindret motor med 70 hk. Denne klarer hele 23,8 km/l, hvilket betyder en halvårlig grøn ejerafgift på blot 290 kr.

Mens motorudvalget er enkelt, er det næste lige så enkelt at vælge det helt rigtige udstyrsniveau til Twingo. Der fås nemlig kun to.

Billigste Twingo er Authentique. Standard i denne er naturligvis fem døre og blandt andet centrallås. Men det er Expression versionen, Renault forventer, bliver den bedst sælgende.

“Ganske som tilfældet har været med Renault Clio, hvor langt hovedparten af salget er på mellemudstyrsniveauet, så har vi helt samme strategi på Twingo. Det er vores forventning, at langt hovedparten af alle Twingo bliver i Expression, hvor man for alvor får meget udstyr for pengene”, siger pressechef Søren Hyltoft fra Renault.

Expression-versionen har blandt andet aircondition, elruder, centrallås, hill holder, kørecomputer og splitbagsæde som standard til 102.400 kroner. Og en nyskabelse af de større. Nemlig systemet R & GO ®.

Applikationen kan downloades gratis af Twingo-ejere, og gør det muligt at koble sin Smartphone til bilens radio via en særlig holder, der er monteret på instrumentbordet. Gennem en menu med tydlige ikoner, er det  via ens smartphone muligt at få 3D navigation, Bluetooth telefoni, media system med ex Spotify.

R & GO ®-radioen er forberedt så alle typer smartphones og er monteret på instrumentbordet i øjenhøjde. R & GO ® programmet er kompatibelt med både Android og iOS operativsystem

Derudover er det naturligvis muligt at købe en del ekstraudstyr til. Ønsker man eksempelvis elektrisk solstoftag, koster det 12.900 kroner, mens et tykt læderrat blot koster 1200 kroner. Derudover markedsfører Renault en række udstyrspakker med forskelligt udstyr.

Har man brug for virkelig at høre musikken i ekstra god kvalitet køber man blot en Soundpakke til 2900 kr. Så får man subwoofer, tweeters og opgraderede højttalere. Eller hvad med den såkaldte Smartpakke, der indeholder læderrat, parkeringssensor, el opvarmede og justerbare sidespejle, højde justerbart førersæde og varme i forsæderne til 6900 kr.

Desuden er der en lang række muligheder for både ind - og udvendigt styling. For 900 kroner kan man vælge farvedetaljer på intrumentbordet og for 4900 kr. får man sprøde 15 tommer alufælge,

Renault Twingo lanceres i Danmark ved et Åbent Hus den 1. weekend i september, men bilen kan allerede nu bestilles.