Renault Danmark modtager eksportpris

Renault Danmark modtager eksportpris

Den franske ambassade i København var onsdag den 4. februar rammen om en prisoverrækkelse til Renault i Danmark. Nærmere betegnet det Dansk – Franske Handelskammers eksportpris.

I 2008 skulle der køre 39 nyere biler forbi på gaden, før der statistisk set ville dukke en Renault op. I dag kører der statistisk set kun 17 nyere biler forbi, før der kommer en Renault. Sagt på en anden måde. I 2008 kørte der i alt 21.000 Renault, mellem et og fem år rundt på de danske gader og veje. I 2014 var det tal steget til 55.000 styk. En forøgelse i antal på 34.000 biler – i procent 157.

Denne markante stigning i nye Renault er ikke gået upåagtet hen i Frankrig. Derfor fik Renault forleden overrakt den Dansk- Franske Handelsunions eksportpris. Det skete på den franske ambassade på Kgs. Nytorv i København. Det var den franske ambassadør Francois Zimeray, der overrakte prisen.

Hos Renault Danmark er direktør Henrik Bang naturligvis både glad og stolt over prisen.

”Der er ingen tvivl om, at Renault i Danmark på kort tid har bevæget sig fra relativ ubemærkethed til at være en af de store spillere på det danske marked. Det er en indsats jeg er stolt over. Det er en succes, som skyldes en lang række faktorer – ikke mindst Danmarks bedste forhandlere som jeg også dedikerer denne pris til,” siger Henrik Bang, der med sig til prisoverrækkelsen havde direktøren for Renault Nordic Sylvain Devos og medarbejderne fra Renault Danmark.