Ny teknologi i Europas mest solgte varebiler

RENAULT LANCERER HYDROGEN I MASTER Z.E. OG KANGOO Z.E.

Gennem mere end 120 år har Renault produceret varebiler og er i dag Europas mest solgte producent med en markedsandel på 16.7 %. Renault er også pioner indenfor elektrificering af vognparken og producerer i dag en bred portefølje af køretøjer drevet af effektive brændstof-motorer, Elmotorer, Hybrid og Plug-in-hybrid og senest Hydrogen. Det giver et komplet udbud og en EV-markedsandel for vans på 41,5 % i Europa - og målsætningen er, at alle varebiler er elektrisk drevet allerede fra 2022.

Nyheden om Hydrogen Master Z.E. og Kangoo Z.E. matcher Renaults strategi kaldet ”Drive the Future”, der omhandler grøn transport for alle. Teknologien øger den CO2 neutrale rækkevidde betragteligt fra 120 km på Master EV til 350 og fra 230 km på Kangoo EV til 370 km. (alle tal WLTP). Det er et kæmpe spring for eldrevne biler og endnu en fordel er, at opladningen blot tager 5-10 minutter. Kangoo Z.E. introduceres ultimo 2019 og Master Z.E. medio 2020.

Udviklingen af Hydrogen teknologien har stået på gennem en årrække og er frugten af fælles investeringer i Renault alliancen. Det samlede billede af en koncern med topmoderne teknologi og miljøvenlige køretøjer til alle formål tager form efter planen. Det giver den bredeste portefølje af modeller med nyeste generation af benzin og dieselmotorer, helt nye E-tech hybridmodeller samt rene El-biler eller Hydrogen drevne.

Drive the future

Helt konkret introduceres 12 eldrevne modeller frem mod 2022 og de vil alle være E-TECH hybrid biler eller E-TECH Plug in hybrid biler. Men allerede i 2020 ser vi den nye Clio (HEV), den nye Captur (PHEV) og Megane som Hybrid og Plug in Hybrid (PHEV). Der vil være i alt 8 modeller på ren el-drift i 2022.

Hydrogen er grønt – fremtidens mix af varebiler

Hydrogen er i dag produceret specielt til varebiler og distribueres via tankstationer. Der er i dag blot 125 stationer i Europa men der er planer om 100 nye hvert år de kommende år i takt med at infrastrukturen i alle lande udvikles. Med ankomsten af Master Z.E Hydrogen og Kangoo Z.E. Hydrogen viser Renault igen evnen til at udvikle og producere innovative højteknologiske produkter, som kunderne vil få stor glæde af. Alle typer varebiler er nu miljøvenlige og der er reelt ingen undskyldninger for ikke at vælge præcis den løsning, der matcher hverdagens krav, men også belaster miljøet minimalt. ”Drivethefuture

FACTS:

Kontakt: Søren Ignaz for flere oplysninger og tekniske specifikationer m.v.

Email: soren.ignaz@renault.com eller telefon 2464 3941.

Groupe Renault stammer fra Renault, der helt tilbage i 1898 startede virksomheden i Paris. Groupe Renault er en del af Renault Nissan Mitsubishi-alliancen, der igen i 2018 var verdens største bilproducent med godt 10,7 millioner solgte biler.