Salget åbnet for ny Renault Trafic

Salget åbnet for ny Renault Trafic

Renault har netop åbnet for salget af den nye Renault Trafic. Den nye Trafic fås i op til 275 forskellige versioner - alle har seneste sikkerhedsfeatures

1980 var ikke alene året, hvor Rasmus Seebach blev født, og hvor Jørgen ”Gamle” Hansen bankede Hans Henrik Palm i en EM-kamp. 1980 var også året, hvor Renault Trafic blev lanceret. Siden er modellen solgt i mere end 2.2 mio. eksemplarer i 50 lande kloden over. Nu kommer så nyeste skud på stammen.

Fronten er markant ændret til et mere robust udseende, med fuld LED forlygter og 17 tommer fælge, men det er klart, at det kan være svært at lave revolutionerende om på en kassevogns udvendige design.

Men, så snart man træder indenfor i den nye Trafic, venter der en helt anden oplevelse og en indretning, der er en personbil værdig. Der er et helt nyt instrumentbord, nye sæder med bedre støtte, samt nye dørsider med armlæn.

Folder man det midterste sæde ned, har man pludselig et bord til det mobile kontor, som fint har plads til en bærbar. Desuden er der en lang række fralægningsmuligheder i bilen – i alt 88 liter – herunder den smarte Easy Drawer, altså en skuffe som handskerum.

Bilen er desuden udstyret med Easy Link multimediesystem, der er kompatibel med Apple CarPlay og Android Auto. Der er en 8 tommer touchskærm og en 15 W induktiv opladningsenhed i bilen. Sikkerhedsmæssigt har den nye Renault Trafic taget et tigerspring. Der er kommet ti nye ADAS systemer til – blandt andet adaptiv fartpilot, automatisk op og nedblænding, blindvinkel alarm, skiltegenkendelse, bakkamera med mere.

Til forskel fra den hidtidige Trafic er AC og heater, cruise control og LED lygter nu standard på alle versioner.

På motorsiden er der en lang række muligheder, der spænder fra 110 – 170 hk diesel. Alle er bygget på en 2.0 liters motor, der naturligvis er Euro 6 D Full som standard. Alle versioner har stop/start som standard. For 150 og 170 hk versionerne gælder det, at de både kan fås med manuel gearkasse og fuldautomatisk EDC-gearkasse.

Den nye Trafic kommer i to længder og højder og rummer fra 5.8 m3- 8.9 m3. I alt er der 275 kombinationsmuligheder for at ”bygge” den perfekte varebil til de specifikke ønsker og behov.

Priserne begynder ved 209.800 kr. for L1 versionen og 214.800 for L2 versionen. Det er muligt at bestille fra i dag – fredag den 17. september.

Renault Danmark er det lokale datterselskab, der sælger og servicerer Renault Groups produkter gennem et dedikeret netværk af autoriserede forhandlere. Som et af de første volumenmærker, der tilbyder en række forskellige elektriske biler på det danske marked, fortsætter Renault Danmark med at drive udviklingen med ‘Renaulution’ planen som omdrejningspunktet for strategien.