The Digital Edge episode 8 med Lars Jacobsen, Computerworld (tv); Mark Dajani, CIO hos Carlsberg (midt) og Jesper Schleimann, SAP (th).

Nyhed -

The Digital Edge: Amerikanske Mark Dajani skulle egentligt sejle verden rundt - men så ringede Carlsberg med et kæmpe CIO-job

Podcast: Siden 2016 har amerikanske Mark Dajani været CIO og Senior VP for Global Business Services hos Carlsberg Group. Et af verdens måske bedst kendte bryggerier.

Mark beskriver sig selv som business executive, people champion og it-innovator i én og samme person - og så troede han egentligt at han skulle sænke tempoet og sejle verden rundt da jobbet i Carlsberg dukkede op tilbage i 2016. Men i sidste ende var fristelsen for stor. Derfor er Marks Dajani's job at sikre, at Carlsberg er parat til den digitale fremtiden - hvordan den så end ser ud.

Det er i sig selv en kæmpe opgave. Men den bliver ikke mindre i en virksomhed med 40.000 ansatte og dybe rødder der strækker sig helt tilbage til 1847 – og i en verden hvor vores indkøbsvaner og ølforbrug ændrer sig hastigt.

Så lyt med når Mark Dajani i denne episode fortæller om:

• Hvordan han som amerikaner endte som CIO i en stor dansk virksomhed
  • Hvordan Mark ser forskellene mellem europæisk og amerikansk virksomhedskultur og ledelsesstil
  • Hvorfor cloud ikke bare er en teknologisk satsning for Carlsberg, men en ændring der har skabt muligheden for en helt anden måde at arbejde på

Værter i denne episode er Jesper Schleimann, Digital Transformation Officer, EMEA North hos SAP, og Lars Jacobsen, chefredaktør på Computerworld.

Podcast: Du kan lytte til hele episoden med Mark Dajani, CIO hos Carlsberg her. Bemærk at podcasten er på engelsk.

Om podcast serien The Digital Edge

The Digital Edge er en podcast på engelsk om lederskab, strategi og om at drive forretning i den hurtigt accelererende digitale tidsalder. Podcasten har to værter, Lars Jacobsen, chefredaktør på Computerworld og Jesper Schleimann, Digital Transformation Officer, EMEA North hos SAP.

Gennem en serie af 35 minutters interviews med centrale digitale beslutningstagere undersøger vi udfordringer, muligheder og hvordan data, store ideer og nye intelligente teknologier kan forbedre vores verden og drive virksomheder frem og op forrest i det digitale felt til The Digital Edge. Podcasten optages i SAP Experience Center Copenhagen og kan høres på www.computerworld.dk/theedge, www.sap.com/denmark/theedge og iTunes.

• Data, Telekommunikation, IT

• digital transformation
  • sap experience center copenhagen
  • the digital edge
  • carlsberg

SAP er verdens førende leverandør af intelligente ERP-løsninger til den nye oplevelsesøkonomi. SAPs forretningssoftware hjælper virksomheder af alle størrelser og fra alle brancher med at køre bedst muligt: 77% af al verdens transaktionsomsætning rører et SAP system. Vores maskinlæring (ML), tingenes internet (IoT) og avancerede dataanalytiske teknologier hjælper vores kunder med at blive intelligente virksomheder. SAP gør mennesker og organisationer bedre i stand til at samarbejde og benytte dyb forretningsmæssig indsigt mere effektivt så forspringet til konkurrenterne bevares. Vi forenkler teknologi for virksomheder, så de kan forbruge vores software som de vil – uden afbrydelse. Vores væg-til-væg portefølje af applikationer og tjenester gør det muligt for mere end 437.000 private og offentlige kunder at drive en rentabel forretning, tilpasse sig løbende og gøre en forskel. Med et globalt netværk af kunder, partnere, medarbejdere og ledende eksperter hjælper SAP verden med at køre bedre og forbedre folks liv. For mere information, besøg www.sap.com/denmark.

Ellen Vig Nelausen

Pressekontakt Nordic Communications Manager +45 2923 3234

Pressekontakt Director Communications, Nordic & Baltic region Pressekontakt +46 (0)8 587 72798