SATS kæmper for en bedre folkesundhed - tilbyder fri digital træning

SATS kæmper for en bedre folkesundhed - tilbyder fri digital træning

SATS tager nu det næste skridt i kampen for en bedre folkesundhed. Alle fitnesscentre i Danmark har været lukket siden 12. marts, og det er alarmerende for folkesundheden. SATS sætter derfor fuldt fokus på at inspirere flere danskere til at fortsætte deres træning ved at åbne hele deres digitale univers for alle med medlemskab i et SATS-træningscenter, helt uden at betale medlemskontingent.

Undersøgelser viser, at de danske borgere træner mindre nu under COVID-19 pandemien, hvilket er alarmerende for folkesundheden. Andelen af danskere, der normalt dyrker motion, er faldet markant fra 55 pct. før nedlukningen til 39 pct. under nedlukningen.

SATS sætter derfor fuldt fokus på at inspirere flere mennesker til at bevare motivationen og holde sig aktive trods de udfordrende tider. Det gør de ved at åbne SATS’ digitale univers for dem, der har medlemskab i et SATS-træningscenter. Det betyder altså fri adgang til over 158 træningsvideoer, +10 daglige livestream-hold, 45 træningsprogrammer, en mængde audio og lydspor af forskellig art, online forelæsninger, familietræning med børn og meget mere - uden at skulle betale medlemskontingent i perioden. Desuden åbner de op for 13 forskellige Online træningstimer, som vil kunne tilgås gratis for alle i Danmark.

- “Det fysiske og mentale velvære påvirkes positivt, hvis du er aktiv i hverdagen. Vi modtager dagligt feedback fra medlemmer, der siger, at deres motivation og vaner har ændret sig under COVID-19. Dette er alarmerende, da vi ved, at inaktivitet fører til dårligere velvære og sundhed. Vi brænder for motion og sundhed og ønsker nu at gøre det lettere for alle at fortsætte deres træning på trods af de udfordrende tider” siger Linda-Li Cederroth, landechef SATS Denmark.

I Sverige og Finland har SATS genåbnet alle sine træningscentre, og de norske træningscentre forventes at åbne igen den 15. juni. Den danske regering har besluttet at holde alle fitnesscentre lukket indtil august, hvilket betyder, at danskerne derefter har været uden deres træningsmuligheder i centret i fem måneder. Samlet har over 800.000 danskere et fitnessmedlemsskab. SATS er den største træningskæde i Norden, og tager et aktivt ansvar for folkesundheden. Derfor fortsætter de deres arbejde sammen med DFHO og andre træningskæder for at vise, at det er muligt at åbne op på en ansvarlig og sikker måde.

Malin Selander
Nordic Head of Communication and PR SATS

• SATS er en del af SATSGROUP som ejes af Altor og TryghedsGruppen. SATSGROUP omfatter mærkevarer såsom SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, HiYoga og Balance.