SATS leverer rekordhøjt driftsresultat på 614 millioner NOK i 2023

SATS leverer rekordhøjt driftsresultat på 614 millioner NOK i 2023

SATS præsenterer i dag de finansielle tal for fjerde kvartal 2023. Resultaterne viser, at selskabet opnåede rekordhøje indtægter både for fjerde kvartal og for hele 2023, samt væsentligt forbedret lønsomhed.

De samlede indtægter i fjerde kvartal 2023 nåede 1.227 millioner NOK (+13% sammenlignet med fjerde kvartal 2022). For hele året endte indtægterne på 4.734 millioner NOK (+16% sammenlignet med 2022).

Indtægtsvæksten fører samtidig til væsentligt forbedret lønsomhed for SATS. EBITDA før IFRS 16 nåede 128 millioner NOK dette kvartal, ti gange højere end fjerde kvartal 2022. For hele året endte EBITDA før IFRS 16 på 614 millioner NOK, op fra 145 millioner i 2022.

– Vi er glade for at kunne rapportere rekordhøje indtægter og betydeligt forbedret lønsomhed i fjerde kvartal og samlet set i 2023. SATS er nu i en betydeligt stærkere finansiel position end for et år siden. Dette gør, at vi kan øge investeringerne i produkttilbuddet til vores medlemmer, hvilket muliggør, at vi lever op til vores vision om at gøre folk sundere og gladere, siger Sondre Gravir, koncernchef i SATS.

SATS øger medlemsbasen til 731.000 medlemmer, og de træner mere end nogensinde før. Det samlede antal træninger hos SATS steg med 18 procent i 2023 sammenlignet med 2022. I alt blev der gennemført 43 millioner træninger hos SATS sidste år.

– Øget aktivitetsniveau har en stærk positiv effekt på folkesundheden i samfundet. Dette skyldes lanceringen af flere nye træningsprodukter, som rammer bredt i befolkningen, især inden for holdtræning. Vi er spændte på, hvad 2024 bringer – det er tydeligt, at den nordiske træningsglæde er stor, siger Gravir.

We have a strong vision to improve people's quality of life and play a significant role for public health in the Nordics.

At our facilities you will find cutting-edge studio facilities for individual training, the broadest selection of group training with superior programming, and highly qualified personal trainers for individual coaching. We also have a strong focus on supporting our members through online training and digital tools for when they are not able to physically visit our club facilities.

SATS group is the leading provider of fitness and training services in the Nordics with 276 clubs in Norway, Sweden, Finland, and Denmark. We have 731 000 members and 9 500 employees who is committed to motivate as many people as possible to an active lifestyle.