Stort engagement i kampen mod brystkræft fra SATS

Stort engagement i kampen mod brystkræft fra SATS

SATS’ samarbejde med Kræftens Bekæmpelse og deres Støt Brysterne-kampagne i hele oktober måned, skaber et stort engagement hos SATS-medlemmer og medarbejdere over hele Norden. I dag, to uger inde i oktober måned er der blevet delt op mod 2100 billeder på Instagram med hashtagget #satsmodkræft. Nu fortsætter SATS sine aktiviteter for at bidrage til kræftforskningens indsamling og ligeledes skabe et større fokus på sundhed.

I oktober måned har SATS indgået et samarbejde med Kræftens Bekæmpelse, hvor SATS støtter Støt Brysterne-kampagnen. SATS bidrager ved at formidle viden om kræft og opfordre til regelmæssig træning og en aktiv livsstil. Derfor har vi arrangeret en række aktiviteter, som har til formål at gøre træning mere tilgængelig for befolkningen i Norge, Sverige, Finland og Danmark. Aktiviteterne bidrager til mere fokus på sundhed i samfundet og til kræftforskningen.

Vores squat challenge på sociale medier er en af de mest populære aktiviteter. Denne challenge opfordrer til at uploade et billede eller en film på Instagram i løbet af oktober måned og bruge hashtagget #satsmodkræft. I dag er der blevet uploaded op mod 2100 billeder i Norden, hvilket inkluderer 360 i Danmark. SATS har også installeret et lyserødt løbebånd i udvalgte centre i både Norge, Sverige, Danmark og Finland hvor der, for hver kilometer der løbes, bliver doneret 10kr. til Støt Brysterne-kampagnen. I dag, er der i alt blevet løbet 2770 km på disse løbebånd.

-Vi er meget stolte over det engagement som vores medlemmer og medarbejdere har vist de første to uger af oktober måned. Nu ønsker vi at udfordre endnu flere, både privatpersoner og virksomheder, til at deltage i vores forskellige aktiviteter og bidrage til Støt Brysterne-kampagnen og den generelle sundhed. Alle kan deltage, udtaler Jakob Hansen, Country Manager SATS Danmark.

Forskning viser, at regelmæssig fysisk aktivitet i 2,5 timer om ugen reducerer risikoen for kræft. For at sprede dette budskab, har SATS spurgt medlemmer hvilke fordele, de har oplevet ved regelmæssig træning under deres behandling. Et af disse medlemmer er Britt:

-Siden jeg blev diagnosticeret med kræft i 2018, har jeg gennemgået flere operationer og kemoterapi og har mange flere i vente. At holde mig aktiv og træne under min behandling har gjort en stor forskel for mig. Det hjælper mig ikke kun med at komme tilbage til mit oprindelige niveau indenfor træning og give mig den styrke, jeg havde før min diagnose, det booster også min mentale sundhed og hjælper mig med at undgå alle de negative tanker. At træne hos SATS med mine venner er et frirum for mig. Derfor gør det mig især glad, når jeg ser deres engagement i forbindelse med Støt Brysterne-kampagnen, hvor de har arrangereret en masse aktiviteter, som alle kan deltage i og dermed bidrage til kræftforskningen. Jeg håber, at der er mange, der vil lave squats for deres egen skyld, men også for andres, siger Britt Strømme, en brystkræftpatient og SATS medlem siden 2002.

I uge 43 åbner SATS alle deres træningscentre op for alle i hele Norden, for at gøre træning tilgængelig for flere, hvilket de håber vil føre til et endnu større engagement og bidrag til Støt Brysterne-kampagnen.

Malin Selander
Nordic Head of Communication & PR
malin.selander@sats.se

• SATS er en del af SATSGROUP som ejes af Altor (51 %) og TryghedsGruppen (49 %). SATSGROUP omfatter mærkevarer såsom SATS, ELIXIA, Fresh Fitness, HiYoga, Balance og Metropolis.