Australsk vinder i Scania Top Team

Det australske ’Team Southern Stars’ har netop vundet VM-finalen for Scania serviceteknikere. Det skete på Scania-fabrikken i Södertälje ved Stockholm foran Scania-hold fra hhv. New Zealand og Finland.

De tre hold havde forinden besejret de bedste Scania-mekanikere og -reservedelsmedarbejdere fra Argentina, Italien, Peru, Schweiz, Slovakiet, Tyskland og Østrig.
De ti finalehold var fundet blandt mere end 8.000 Scania-medarbejdere fra næsten 70 forskellige lande gennem en række hårde udskilningsløb. Det danske vinderhold 'Erritsø-drengene' fra Scania-anlægget i Fredericia missede finalen med en hårsbredde efter en flot indsats i den europæiske semifinale - kun slået af de senere VM bronze-vindere Finland samt Italien.

Scania Top Team er et uddannelsesprogram i konkurrenceform, der har til formål at inspirere og motivere Scanias servicepersonale til at dygtiggøre sig. Det handler om konstant at forbedre færdigheder, viden, professionalisme og teamwork på Scanias værksteder rundt omkring i verden. Top Team-konkurrencen hjælper også med at tiltrække dygtige fagfolk til lastbil- og busbranchen.

Scania Top Team blev afviklet første gang i 1983 og er siden vokset fra år til år. Scania er allerede i gang med at planlægge næste års Top Team-konkurrence, hvor der igen forventes rekorddeltagelse fra Scania-værksteder over hele verden.

• Uddannelse

• effektivisering
  • uddannelse
  • lastbilchauffører
  • busser

Scanias integrerede produkter og serviceydelser sikrer kunderne markedets mest omkostningseffektive løsninger for gods- og passagertransport ad landevej samt maksimal uptime. Scanias forsknings- og udviklingsaktiviteter er koncentreret i Sverige, mens produktionen foregår på flere anlæg i Europa og Sydamerika med mulighed for global udveksling af produktionsteknologi, komponenter og komplette køretøjer. Scania tilbyder også finansielle tjenesteydelser og beskæftiger ca. 38.500 medarbejdere fordelt på ca. 100 markeder verden over. I 2012 omsatte Scania CV AB for SEK 79,6 mia. og opnåede et driftsresultat på SEK 6,6 mia. Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk.