Dansk Top Team finale lige om hjørnet: 30 mekanikere dygtigere end alle de andre

Der er mange dygtige medarbejdere hos Scania. 30 mekanikere har vist, at de er dygtigere end alle de andre. De har kvalificeret sig til det uofficielle Danmarksmesterskab i den internationale Scania Top Team konkurrence for værkstedsfolk.

Der er én ting, der tæller højere end alt andet for Scanias kunder, nemlig en pålidelig og kørende lastbil/bus. Teknologien i det store køretøjer bliver mere og mere avanceret, og det kræver vidende og dygtige medarbejdere. Scania fokuserer derfor målrettet på at videreuddanne mekanikere og har udviklet en række unikke træningsprogrammer, som gør vores mekanikere dygtigere til at servicere og reparere Scania produktet.

Et af træningsprogrammerne er den internationale Top Team-konkurrence, hvor der dystes på paratviden, analytiske evner, systematik og kvalitet ved fejlfinding og reparation af Scanias avancerede køretøjer. Alle kompetencer, som er vigtige for at få køretøjerne hurtigt tilbage på vejen – i topform.

Fem værkstedshold har gennem et hårdt udskilningsløb hen over efteråret 2014 kæmpet sig til en plads i den danske finale, som afholdes d. 27. februar i Vejle. Det absolut dygtigste hold går videre til den europæiske finale for forhåbentlig at ende i Scanias uofficielle VM for servicemedarbejdere i slutningen af næste år.

Frederica holdet gør det igen

Holdet fra Scania Danmark i Fredericia blev igen vindere af de indledende runder og var også med i den internationale finale i Koblenz sidste år, hvor de endte med en fin bronze medalje. Holdet har brugt det forgangne år på at blive endnu stærkere, og det bliver spændende at følge dem den kommende tid og se om de går hele vejen denne gang.

De fem danske værkstedshold, som går videre til den danske finale er:

1. Erritsø drengene, Scania i Fredericia
2. Hjørring Redlights, Scania i Hjørring
3. V8 Power København, Scania i København
4. Dream Team, Herning, Scania i Herning
5. Team Musse, Scania i Thisted

Faktaboks om Top Team konkurrencen

Scania Top Team har til formål at øge kompetencen og kvaliteten i hele Scanias globale serviceorganisation. Gennem uddannelse, træning og konkurrence opnår medarbejderne større teoretisk viden i kombination med mere praktisk erfaring i at løse de ofte komplicerede tekniske problemer, som de kan risikere at møde i hverdagen. Ca. hver femte af de ca. 600 medarbejdere i den danske serviceorganisation tog udfordringen op og tilmeldte sig konkurrencen.

Mål sætning for konkurrence

• Udvikle kompetencer, som skal resultere i den hurtigste fejlfinding og bedste reparation
  • Efteruddannelse af mekanikere og værkstedsfolk
  • Udvikle viden om Scania produktet
  • Stimulere og motivere medarbejdere

• Virksomhed, generelt

• værksted
  • værkstedsmedarbejdere
  • mekanikere
  • top team
  • fejlsøgning på lastbiler
  • reparation af lastbiler

Scanias integrerede produkter og serviceydelser sikrer kunderne markedets mest omkostningseffektive løsninger for gods- og passagertransport ad landevej samt maksimal uptime. Scanias forsknings- og udviklingsaktiviteter er koncentreret i Sverige, mens produktionen foregår på flere anlæg i Europa og Sydamerika med mulighed for global udveksling af produktionsteknologi, komponenter og komplette køretøjer. Scania tilbyder også finansielle tjenesteydelser og beskæftiger ca. 41.000 medarbejdere fordelt på ca. 100 markeder verden over. I 2013 omsatte Scania CV AB for SEK 86,8 mia. og opnåede et nettodriftsresultat på SEK 6,2 mia. Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk.