Så er Scanias ”Fuel Tour” demo-karavane på vej

Scanias kraftigste R 730 V8’er kører forrest, når en imponerende karavane af Scania Euro 6-lastbiler fra i dag og godt tre måneder frem drager på Danmarks-turné til de danske Scania-anlæg. Scania inviterer alle interesserede vognmænd og chauffører til at prøvekøre de nye lastbiler, der dækker det tunge segment for bl.a. langturs- og entreprenørkørsel.

Scania i Horsens er første stop på ”Fuel Tour” demo-karavanen, der fra i dag og godt tre måneder frem besøger stort set samtlige Scania-anlæg i hele Danmark.

Med karavanen præsenterer Scania et udvalg af sine driftssikre og brændstoføkonomiske Euro 6-lastbiler - fra den fleksible P-serie med lavt placeret førerhus til den store R-serie med V8-motorer på op til 730 hk - de eneste V8-lastbiler på markedet efter indførelsen af den skrappe Euro 6 miljønorm i starten af 2014. Scania sætter desuden fokus på de mange muligheder for at forbedre driftsøkonomien, som bl.a. ny teknologi, flådestyring og chaufføruddannelse giver mulighed for.

- Scanias lastbiler taler for sig selv, når det gælder kvalitet, driftssikkerhed og brændstoføkonomi. Det ved rigtig mange vognmænd og chauffører allerede, men vi vil gerne give ALLE lastbilinteresserede vognmænd og chauffører mulighed for at prøvekøre bilerne, så de kan få et indtryk af vores lastbilers køreegenskaber, trækkraft og komfort, siger Scania Danmark A/S’ markedschef Anton Freiesleben.

- Vi har læsset demo-køretøjerne op til kanten. Med i karavanen er en R 730 med tipsættevogn på i alt 54 tons vogntogsvægt, en R 520 bogietrækker med kølesættevogn på 48 tons, en R 410 ”eksporttrækker” med gardinsættevogn på 40 tons samt en 4-akslet P 450 sololastbil med hejselad, der runder feltet af på 32 tons totalvægt, fortæller Anton Freiesleben,

Præsentation af serviceydelser

Scanias demo-karavane byder ikke kun på prøvekørsler. Undervejs på turen rundt i Danmark gør karavanen holdt ved i alt ni ”Åbent Hus”-arrangementer, hvor de lokale Scania-forhandlere slår portene op for markedets bredeste udvalg af serviceydelser.

Det gælder ikke mindst Scania Communicator kommunikationsenheden med tilhørende Fleet Management abonnementspakker, der giver mulighed for indsamling, download og analyse af lastbilens driftsdata med henblik på efterfølgende optimering af driften. Ved prøvekørslerne logges alle data, så de fremmødte vognmænd og chauffører kan få analyseret deres egen kørsel og se, hvor der eventuelt er plads til forbedring af kørestilen.

Også Scanias opbygningsaktiviteter, finansierings- og forsikringstilbud, chaufføruddannelse, salg af brugte køretøjer mv. bliver præsenteret ved Åbent Hus-arrangementerne. Undervejs på karavanens tur rundt i landet afvikler Scania desuden regionale konkurrencer i ”Young European Truck Driver” chaufførkonkurrencen, så gæsterne også kan overvære bl.a. præcisionskørsel på manøvrebane med 16,5 meter sættevogntog.

- Transportbranchen stiller i stigende grad krav om komplette transportløsninger. Vi præsenterer en hel buket af aktiviteter, der viser, hvad Scania-organisationen kan byde på, fastslår Anton Freiesleben.

Den præcise rute for Scania ”Fuel Tour” demo-karavane med datoer for stop ved de enkelte Scania-anlæg inklusiv Åbent Hus-arrangementerne undervejs kan ses på Scania Danmarks hjemmeside og på Scania Danmarks Facebook-side.

• Transport

• miljørigtig kørsel
  • effektivisering
  • miljø
  • euro-6

Scanias integrerede produkter og serviceydelser sikrer kunderne markedets mest omkostningseffektive løsninger for gods- og passagertransport ad landevej samt maksimal uptime. Scanias forsknings- og udviklingsaktiviteter er koncentreret i Sverige, mens produktionen foregår på flere anlæg i Europa og Sydamerika med mulighed for global udveksling af produktionsteknologi, komponenter og komplette køretøjer. Scania tilbyder også finansielle tjenesteydelser og beskæftiger ca. 41.000 medarbejdere fordelt på ca. 100 markeder verden over. I 2013 omsatte Scania CV AB for SEK 86,8 mia. og opnåede et nettodriftsresultat på SEK 6,2 mia. Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk.

Anton Freiesleben

Salgsdirektør, lastbiler Salg af nye og brugte lastbiler til danske vognmænd / transportvirksomheder +45 25518049