Bredeste udvalg af køretøjer med alternative brændstoftyper på Busworld i Kortrijk

Scania fremviser branchens bredeste udvalg af køretøjer med alternative brændstoftyper på Busworld i Kortrijk den 16.-21. oktober. Scania tilbyder busser til alle slags formål – fra tæt bytrafik til krævende langturskørsel – konstrueret til en forbedret passageroplevelse, maksimal driftssikkerhed og minimal belastning af miljøet.

- Scania har gradvist øget sit udbud, og vi har styrket vores evne til at dække næsten alle behov på markedet, og – måske endnu mere vigtigt – vi kan levere busser til drift med alle tilgængelige brændstoftyper," siger Klas Dahlberg, som er Head of Buses and Coaches.

- Scania kan hjælpe kunderne med at gøre en reel forskel ift. reduktion af CO2-emissionerne, forsætter han.

Scania tilbyder operatørerne det bredeste udvalg af Euro 6-motorer til alternative brændstoftyper – bioethanol, biodiesel og biogas. Med over 30 års erfaring med bioethanol, som er den mest tilgængelige alternative brændstoftype i verden, kan Scania alene levere busser med potentiale til en CO2-reduktion på op til 90 %. Scanias busser kan også køre på biodiesel som eksempelvis HVO (BTL) og RME.

Scania fremviser et udvalg af den omfattende modelrække på Busworld. Scania Citywide med hybriddrivlinje, som også er certificeret til alternative brændstoftyper, er perfekt til kombineret drift i storbyer og forstæder med hastigheder på op til 100 km/h. Det giver kunderne mulighed for at investere i en CO2-besparende drift med en beregnet tilbagebetaling på kun lidt over 5 år, inklusive batteriudskiftninger i løbet af levetiden. Til sammenligning er tilbagebetalingen ved ren storbydrift ca. 2 år længere.

Interessen for gas-brændstof-drift er kraftigt stigende over hele verden på grund af potentialet for omkostningsbesparelser, lavere CO2-emissioner og et lavere støjniveau. Flere og flere europæiske operatører vælger gasdrevne Scania busser med den roste Euro 6-motor med præstationer, som er sammenlignelige med dieselmotorer. Da flere og flere byer indfører restriktioner, er naturgas og – hvor den er tilgængelig – biogas et meget konkurrencedygtigt alternativ.

Når det gælder langtursbusser, sikrer Scanias komplette modelprogram med gennemprøvet teknik fremragende driftssikkerhed og pålidelighed. Den nyeste tilføjelse til Scanias Euro 6-program er Scania Touring 450 hk SCR. Med nye køreprogrammer til Scania Opticruise og Active Prediction, der kan forudsige og drage fordel af de topografiske forhold, er Scania førende inden for optimering af brændstofforbruget.

- Hos Scania ser vi frem til gavnlige samtaler med operatørerne i Kortrijk," siger Klas Dahlberg.

- Sørg for at besøge vores stand, for vi medbringer nogle fantastiske nyheder, slutter han.

Kontakt:

• Klas Dahlberg, Senior Vice President,tlf. +46 70 343 95 50, e-mail klas.dahlberg@scania.com
  • Jonas Kempe, Head of Solutions portfolio, tlf. +46 70 187 1061, e-mail jonas.kempe@scania.com
  • Christer Evensson, Head of City and Suburban, tlf. +46 70 526 8840, e-mail christer.evensson@scania.com
  • Anders Linder, Head of Intercity and Coach, tlf. +46 73 559 34 00, e-mail anders.linder@scania.com
  • Camilla Mannström, Head of Market Introductions and Sales Support, tlf. +46 70 579 2017, e-mail camilla.mannstrom@scania.com

• Infrastruktur, kommunikation

• busser
  • biogas
  • bybysser
  • miljørigtig kørsel
  • biodiesel
  • brændstoføkonomi
  • hybrid
  • co2

Scania Danmark er den officielle importør af Scania lastbiler og busser, og er en del af bilkoncernen Volkswagen Group, som består af 10 brands fra 7 europæiske lande.

Scania beskæftiger i alt cirka 900 medarbejdere, som arbejder med  reparation og service af store køretøjer, salg og marketing, serviceaftaler, reservedele, teknik, IT, HR, finansiering, økonomi og chauffør uddannelse på i alt 26 velplacerede lastbil- og busanlæg jævnt fordelt over hele Danmark.

Læs mere om Scania på www.scania.com og www.scania.dk.

Erik Rolvung

Direktør, Bus & Coach Scania busser +4525518029