Sälen, Hundfjället 14 januar 2017

Kraftigt snefald i de svenske og norske fjelde sørger for nyåbnede pister

Masser af nyfalden sne, vedvarende kulde og flere åbne skiløjper - de seneste dages kraftige snefald og kolde temperaturer er gode nyheder for skientusiaster i Åre, Sälen, Vemdalen, Trysil og Hemsedal. Bookingerne strømmer ind på SkiStars skidestinationer.

De seneste tre dage har budt på seriøse mængder sne på de svenske og norske fjelde. SkiStars skisportssteder i Åre, Sälen, Vemdalen, Trysil og Hemsedalhar fået op til 35 centimeter nyfalden sne. Selv SkiStars skidestination St. Johann i Østrig har fået rigelige mængder sne. Og der er mere på vej.

– Det er helt fantastisk, at vi har fået så meget sne, og at vi kan åbne nye pister hele tiden. Vi ser frem til perfekte forhold for skiløb med masser af nyfalden sne og en hel del solskin ifølge vejrprognoserne, siger Linda Morell, PR-chef hos SkiStar.

Den rigelige mængde nedbør betyder, at snedybden nærmer sig én meter flere steder i de svenske og norske fjelde. SkiStars skidestinationer åbner nye løjper hver dag.

– Vi har haft suveræne skiforhold hele vinteren – de gør det muligt for os at tilbyde de bedste oplevelser for både børn og voksne, der ønsker en aktiv ferie. SkiStars satsning på børnefamilier har ledt til en øget interesse gennem de seneste år, hvilket vi tydeligt kan se på antallet af bookinger. For dem der ikke har bestilt sin rejse endnu, er det på høje tid, siger Linda Morell.

I år kan SkiStars skandinaviske skisportssteder blandt andet præsentere nyheder som Snemanden Valles egen skiskole, hvor børn trygt og sikkert kan lære at stå på ski helt fra grunden. Valles Vinteruger er allerede i gang på SkiStars skandinaviske destinationer, hvor omkring 7.000 børn står på ski og går på Valles Skiskole gratis*. En stigning på 26% i forhold til sidste år ifølge SkiStars bookingstatistik.

For mere information kontakt venligst

Linda Morell, PR-chef SkiStar, +46 076-118 60 02, linda.morell@skistar.com

Mere information om snedybde, åbne pister, lifter og vejr kan findes her.

*I Valles Vinteruger er Valles Skiskole og skileje gratis for børn t.o.m. 7 år i Sverige og t.o.m. 6 år i Norge.

SkiStar AB (publ) er noteret på Nasdaq Stockholm, segment Mid Cap. Koncernen ejer og driver alpine skianlæg i Sälen, Åre og Vemdalen samt Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt St Johann i Tyrol i Østrig. Markedsandelen er i Sverige 50 %, i Norge 31 % og samlet set i Skandinavien 42 %. Kernevirksomheden er alpint skiløb med gæstens skioplevelse i centrum. Virksomheden deles ind i tre segmenter; Skianlæg - Drift, Infrastruktur og Udnyttelse.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!