Nyheder: Stå på sommerski eller tag sommerkælken hos SkiStar i Sälen og Trysil

Nyheder: Stå på sommerski eller tag sommerkælken hos SkiStar i Sälen og Trysil

SkiStars danske favoritdestinationer, Sälen i Sverige og Trysil i Norge, præsenterer denne sommer mange nye fjeldoplevelser til en aktiv afkobling i naturen for hele familien. Sommerens udbud bliver toppet op med aktiviteter som sommerski, tempofyldte Mountain Coaster – sommerkælkebaner, og flere nye ruter til trailcykling. For at gøre oplevelserne tilgængelige for flere, sænker SkiStar priserne på flere aktiviteter, som fx cykelleje og BikePass.

På destinationerne SkiStar Sälen og SkiStar Trysil storsatses der i år med flere nye fjeldaktiviteter. I både Sälen og i Trysil kommer der nye eventyrarenaer med Mountain Coaster, en sommerkælkebane, og Mountain Tube, en rutsjebane, hvor man kører i store gummiringe. I SkiStar Sälen er den store nyhed SummerSki på kunstgræs. Hos SkiStar Trysil er der sat elmotor til oplevelsen, når de nye Mountain drifting mini-karts begynder at køre denne sommer. Begge destinationer byder på nye cykeleventyr med flere nye ruter og kurser i forskellige cykeldiscipliner. For at gøre sommerferie på fjeldet tilgængelig for flere, er prisen på flere aktiviteter nedsat* i år. Vinterens succeskoncept, Valles vinteruger, tilbydes nu også som Valles sommeruger i Sälen med gratis Valle Kids Club for alle børn til og med 9 år i uge 31 og 32.

- Vores mål er at få flere mennesker til at være aktive og nyde det fantastiske skandinaviske fjeldmiljø hele året rundt. En aktiv ferie er også en aktiv afkobling, hvor naturen og den friske luft giver energi. Vi ønsker at gøre sommerferie på fjeldet med familien endnu mere attraktiv og tilgængelig for flere. Derfor har vi i år nedsat prisen på flere oplevelser som fx cykeludlejning og BikePass. For vores danske gæster er det desuden særligt fordelagtigt at tage på ferie i Sverige denne sommer, da valutakursen på den svenske krone er rekordlav i øjeblikket, siger Stefan Sjöstrand administrerende direktør for SkiStar.

Ud over de actionfyldte nyheder er aktiviteter som vandring og mountainbike-cykling oppe på fjeldet nemt tilgængeligt med lifterne i både Sälen og i Trysil. Mulighederne for cykling bliver forlænget og udvidet i Sälen SkiStar Bike Park Trail og med trailcykling for både børn og voksne i Trysil.

Sommerens nyheder:

SkiStar Sälen

I Sälen åbner en helt ny eventyrsarena på Valleberget lige ved SkiStar Lodge Lindvallen med fartfyldte sommeraktiviteter:

• SummerSki – På pisten Anna kommer der en totalt 7.000 kvadratmeter stor kunstgræsbane, hvor man kører man ned i lækre sving. Liften Kråkan tager skiløberne op til toppen igen. Kunstgræsset består af biologisk fremstillet plastik fra sukkerrør, og selve plastikmåtterne produceres i Sverige. Der tilbydes også skiskole om sommeren. Desuden kan man udfordre sig selv i den nye railpark, som er designet af SkiStars ambassadør, freestyleprofilen Jesper Tjäder.
  • Mountain Coaster er en sommerkælk, der sidder fast på et spor – lidt som man kender det fra forlystelsesparkernes rutsjebaner. Men her styrer man selv farten, da man i sin egen sommerkælk gasser op og bremser, når det går både op og ned på banen. Makshastigheden er 40 km/t. En sjov og fartfyldt aktivitet, som går rent ind hos alle fartglade børn og voksne.
  • Mountain Tube – fra vandland kender man rutsjebaner, hvor man kører i store gummiringe, og med Mountain Tube kører man i gummiringe ned ad bakke i baner, som går enten lige ned eller i bløde sving.

Førsteklasses overnatning på SkiStar Lodge, SkiStar IGLOO eller i hytte
SkiStar Lodge Lindvallen er sommeråben med restauranter, spa, vandland, minigolf og bowling. I Sälen er der også mange hytter og prisvenlige lejligheder. Vinterens nyhed SkiStar IGLOO Glamping kan også bookes om sommeren, ligesom der er campingpladser for campingvogne i umiddelbar nærhed af sommeraktiviteterne i Lindvallen.

Cykeleventyr for alle niveauer
Om sommeren byder fjeldene på nye spændende cykeleventyr. I Sälen tilbydes kurser i downhill, trail, jump og pump track cykling, og SkiStars uddannede cykelguider tilbyder guidning på fjeldet.

*Nedsat pris på flere aktiviteter i Sälen i år
Eksempel på priser i sommeren 2023 (priser fra 2022 i parentes):

Cykeludlejning 1 dag, MTB voksen: fra 425 SEK (565 SEK)
BikePass 1 dag (al cykling inkl. lifte) voksen: fra 195 SEK (375 SEK)

Sommersæsonen i Sälen starter 1. juni og bliver ved til 5. november.

Læs mere om sommeren i Sälen

SkiStar Trysil

Ved børneområdet Eventyr i forbindelse med Turistsenteret og Radisson Blu Resort åbner en ny eventyrsarena med flere nye sommeraktiviteter.

• Mountain drifting mini-kart er eldrevne mini-gokarts, hvor man kører på et særligt plastikunderlag, der simulerer følelsen af at køre på sne. Mini-gokarts passer til børn i alderen 7-15 år.
  • Mountain Coaster - er en sommerkælk, der sidder fast på et spor, lidt som man kender det fra forlystelsesparkernes rutsjebaner. Men her styrer man selv farten, da man i sin egen sommerkælk gasser op og bremser, når det går både op og ned på banen. Makshastigheden er 40 km/t. En sjov og fartfyldt aktivitet, som går rent ind hos alle fartglade børn og voksne.
  • Mountain Tube - fra vandland kender man rutsjebaner, hvor man kører i store gummiringe, og med Mountain Tube kører man i gummiringe ned ad bakke i forskellige baner.
  • Trampolin - På denne trampolin sidder man sikkert i en sele med elastiske gummibånd. Her kan man prøve alle de akrobatiske tricks, som man ikke har turdet lave på en normal trampolin før. Trampolinen er for gæster på fra tre år og 100 cm. Max vægt 120 kg.

Cykling i Trysil Norges MTB-paradis med 170 km stier
I Trysil er der varieret cykling for alle med over 170 kilometer naturorienteret cykling. Dem, der kan lide fuld fart, kan tage cyklen med op i liften og suse ned ad Magic Moose-stien, mens dem, der elsker trailcykling, kan vælge stierne i Gullia eller Fjellrunden. Trailcykling for børn - i Valleskoven ved Eventyr i forbindelse med Turistsenteret kommer der to nye (lysegrønne) trailcykelstier, og en cykelsti tilpasset for de helt små cyklister nede ved rullebåndet i børneområdet. Trysils populære liftbaserede trailcykling med adgang via Fjellekpressen-liften videreudvikles med en ny, lettere cykelsti med fire tilpassede stop undervejs med aktiviteter for børnefamilier.

Sommerens downhill-nyhed - to nye flowstier Twister og Flowstar fra toppen af Fjellekspressen ned til Turistsenteret. Sammen med Magic Moose bliver der i alt 16,3 km downhill-cykling i terræn.

SkiStar Lodge Trysil og Radisson Blu Resort åbent i sommer
Til sommeren bliver hotellet Radisson Blu Mountain Resort & Residences, SkiStars første lodge-overnatning i Trysil under navnet SkiStar Lodge Trysil, som åbner den 23. juni. SkiStar Lodge Trysil har en unik og spektakulær beliggenhed på toppen af bjerget, 802 meter over havets overflade, med direkte adgang til lifter, aktiviteter, indkøb og restauranter. Også Radisson Blu Resort ved Turistsentret holder åbent til sommer allerede fra 19. maj. Hotellet har seks restauranter og barer, flere pools, en klatrevæg, en indendørs Flowrider, spa og bowlingbaner i topklasse.

Sommersæsonen i Trysil starter 26. maj i og bliver ved til 15. oktober.

I Trysil er der også mange andre aktiviteter, som golf, klatrepark og rafting på elven.

Læs mere om sommeren hos SkiStar Trysil

Se også: https://www.trysil.com/

SkiStar Sälen og Skistar Trysil ligger kun en times kørsel fra hinanden. De to destinationer er de mest kendte og besøgte af danske skiløbere.

Regions

SkiStar AB (publ) er en virksomhed med aktiviteter inden for fjeldturisme og er noteret på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet. Koncernen ejer og driver bjerganlæg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre og Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige. Forretningen er opdelt i tre segmenter; Drift af skisportssteder, ejendomsudvikling og -forvaltning samt hoteldrift.

Som den førende feriearrangør for Skandinavien er SkiStars forretningsidé at skabe mindeværdige fjeldoplevelser, udvikle bæredygtige destinationer, tilbyde overnatning, aktiviteter, produkter og services af højeste kvalitet med vores gæster i fokus.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02
SkiStar Pressetjeneste (kun akutte spørgsmål)

Pressekontakt Åben fra den 2. december 2024 til den 1. maj 2025 For andre tidspunkter på året uden for kontortid, kontakt venligst SkiStars kundeservice på +46 771-84 00 00. +46 280-841 60

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!