Gå til indhold
SkiStar: Skift skistøvlerne ud med sportssko i de skandinaviske fjelde til sommer

Pressemeddelelse -

Skisæsonen er i fuld gang på SkiStars destinationer, Sälen, Stockholm Hammarbybacken, Vemdalen og Åre i Sverige, og Trysil og Hemsedal i Norge, men bag kulisserne er forberedelserne til sommeren og efteråret i fuld gang. SkiStar byder på mange nyheder denne sommer og bygger videre på den stribe af nye aktiviteter for hele familien, som har udviklet skidestinationerne til året-rundt-destinationer de seneste par år. Sommerens nyheder spænder over aktiviteter som sommerski, sommerkælkebaner og overnatning i en glamping-igloo.

- Vi satser rigtig meget på at udvikle vores destinationer til året-rundt-destinationer med et bredt aktivitetsudbud, som passer til hele familien. Vi mærker fortsat en stor efterspørgsel på oplevelser og naturnær ferie i de fantastiske skandinaviske fjelde, også i sommerhalvåret. Gæsterne vil gerne bo og spise godt og forkæle sig selv, og naturen og den friske luft giver dem en følelse af velvære. For vores danske gæster er det desuden særligt fordelagtigt at tage på ferie i Sverige denne sommer, da valutakursen på den svenske krone er rekordlav i øjeblikket, siger Stefan Sjöstrand administrerende direktør for SkiStar.

Aktiviteter som vandring og mountainbike-cykling oppe på fjeldet er nemt tilgængeligt med lifterne på alle Skistars destinationer, og både vandre- og cykelruterne bliver løbende forbedret. I år præsenteres der også mere spektakulære aktiviteter, som fører tankerne hen på rutsjebaner og vandlandsaktiviteter. Overnatningsalternativerne bliver også flere denne sommer, hvor endnu flere hoteller, lodger, hytter og lejligheder er åbne. Sommeren varer længe i den skandinaviske fjeldverden, og sommersæsonen starter i juni og bliver ved til oktober, hvor vejret igen begynder at blive køligere.

Udvalgte nyheder på Skistars destinationer denne sommer:

SkiStar Sälen

I Sälen åbner en helt ny eventyrsarena på Valleberget lige ved SkiStar Lodge Lindvallen med et væld af muligheder for fartfyldte sommeraktiviteter:

SummerSki - stå på ski om sommeren? Ja, det kan godt lade sig gøre på genbrugs-kunstgræs. På en totalt 7.000 kvadratmeter stor bane på pisten Anna kører man ned i lækre sving. Liften Kråkan tager skiløberne op til toppen igen. Kunstgræsset består af biologisk fremstillet plastik fra sukkerrør, hvor selve plastikmåtterne så produceres i Sverige. Desuden kan man udfordre sig selv i den nye railpark, som er designet af SkiStars ambassadør, freestyleprofilen Jesper Tjäder.

Mountain Coaster er en sommerkælk, der sidder fast på et spor - lidt som man kender det fra forlystelsesparkernes rutsjebaner. Men her styrer man selv farten, da man i sin egen sommerkælk gasser op og bremser, når det går både op og ned på banen. Makshastigheden er 40 km/t. En sjov og fartfyldt aktivitet, som går rent ind hos alle fartglade børn og voksne.

Mountain Tube - fra vandland kender man rutsjebaner, hvor man kører i store gummiringe, og med Moutain Tube kører man i gummiringe ned ad bakke i baner, som går enten lige ned eller i bløde sving.

I Sälen åbner også nyheden SkiStar IGLOO - en unik og spektakulær oplevelse, der byder på glamping (glamorous camping) med to iglooformede bygninger, der ligger afsondret og tæt på naturen i gåafstand fra SkiStar Lodge Lindvallen. SkiStar IGLOO har en høj standard med bl.a. hotelsenge og pejs, men bevarer samtidig den tætte forbindelse til naturen. LÄNK

SkiStar Åre

Allerede for over 100 år siden, hvor Åre begyndte at tiltrække turister, var det den friske fjeldluft og nærheden til naturen, der var trækplastret. Nu er udsigten over fjeldlandskabet endnu nemmere at opleve, også for dem, der kommer med barnevogn eller kørestol, når Åreskutan 360 Experience åbner med udsigtsterrasse og en 300 meter lang træsti til udsigtsvandring, hvor man kan få en 360-graders udsigt over Åreskutans bjergtop.

Træklatring er en helt ny aktivitet i forbindelse med klatreparken i området Bjørnen i Åre, som åbner til sommer. Her er man oppe imod naturens egen klatrevæg, og måske hensat lidt til barndommens klatring i træer. Arboreal klatring foregår med sele og afsatser, og så er det fuld fart op til træets top.

SkiStar Vemdalen

I Vemdalen udvikles flere store nyheder, og SkiStar laver en stor satsning på klatrepark- og trailcykling.

Klatrepark med zipline: Den nye klatrepark består af syv forskellige baner på en til otte meters højde med forskellige sværhedsgrader. Der er også to ziplines.

Trailcykling: Med udgangspunkt fra liften Skalet Express åbner to nye maskingravede trailstier, der løber ned ad fjeldet på sjove og nemme ruter. Man kan bruge sin egen eller en lejet mountainbike.

SkiStar Hammarbybacken, Stockholm

Sidste sommer udvidede SkiStar Hammarbybacken i Stockholm med sommeraktiviteter som SkiStar Klatrepark, Mountain Coaster, Mountain Tube og SkiStar Summerski. Til denne sommer kan man komme i skiskole om sommeren, og så åbner Vallestigen, en vandresti til toppen af Hammarbybacken og ned igen. Langs stien er der flere sjove, finurlige og udfordrende aktiviteter, som alle er gratis.

SkiStar Trysil

Ved Turistsenteret og Radisson Blu Resort åbner en ny eventyrsarena i forbindelse med børneområdet med flere nye sommeraktiviteter.

Mountain drifting mini-kart er eldrevne mini-gokarts, hvor man kører på et særligt plastikunderlag, der simulerer følelsen af at køre på sne. Mini-gokarts passer til børn i alderen 7-15 år.

Trailcykling for børn - i Valleskoven kommer der to nye (lysegrønne) trailcykelstier, og en cykelsti tilpasset for de helt små cyklister nede ved rullebåndet i børneområdet.

Mountain Tube - fra vandland kender man rutsjebaner, hvor man kører i store gummiringe, og med Moutain Tube kører man i gummiringe ned ad bakke i forskellige baner.

Mountain Coaster - er en sommerkælk, der sidder fast på et spor, lidt som man kender det fra forlystelsesparkernes rutsjebaner. Men her styrer man selv farten, da man i sin egen sommerkælk gasser op og bremser, når det går både op og ned på banen. Makshastigheden er 40 km/t. En sjov og fartfyldt aktivitet, som går rent ind hos alle fartglade børn og voksne.

SkiStar Hemsedal

I Hemsedal forbereder man den nye ekspresslift Lodge Express, men sommeraktiviteterne bliver også udviklet, og Hollvin Expressliften tager trailcyklisterne op på bjerget til nye trailstier med udgangspunkt fra Hollvin Express. Stien Broadway er en ny grøn flow trail-sti, som går over i den blå panoramasti High Line, med fine broer og vidunderlig udsigt over fjeldet. De to stier er tilsammen to kilometer lange.

Regions

SkiStar AB (publ) er en virksomhed med aktiviteter inden for fjeldturisme og er noteret på Nasdaq Stockholm, Mid Cap-segmentet. Koncernen ejer og driver bjerganlæg i Hemsedal og Trysil i Norge, Sälen, Vemdalen, Åre og Hammarbybacken (Stockholm) i Sverige. Forretningen er opdelt i tre segmenter; Drift af skisportssteder, ejendomsudvikling og -forvaltning samt hoteldrift.

Som den førende feriearrangør for Skandinavien er SkiStars forretningsidé at skabe mindeværdige fjeldoplevelser, udvikle bæredygtige destinationer, tilbyde overnatning, aktiviteter, produkter og services af højeste kvalitet med vores gæster i fokus.

Billeder og film i SkiStars presserum kan frit publiceres sammen med information om SkiStar og/eller SkiStars destinationer og produkter.

Pressekontakt PR-chef SkiStar AB PR och press +46 76 11 860 02

Mindeværdige vinter oplevelser i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal og Trysil

SkiStar ejer og driver Skandinaviens fem største alpine skianlæg: Sälen, Åre og Vemdalen i Sverige, Hemsedal og Trysil i Norge samt Hammarbybacken i Stockholm. SkiStars vision er at skabe mindeværdige vinteroplevelser som den førende operatør af europæiske alpindestinationer.

SkiStars skisteder er perfekte rejsemål for aktive livsnydere. Her kan familier og venner nyde skønne dage på skibakkerne. Mange har opdaget glæden ved alpint skiløb, men også den gavn en ferie på skibakken kan gøre, når kroppen skal trænes, batterierne oplades og man vil omgås nære og kære.

Velkommen til vores skisteder i Sälen, Åre, Vemdalen, Hemsedal, Trysil, St Johann i Tyrol samt citybakken Hammarbybacken!