Torstein Harildstad bliver ny koncernchef i Software Innovation

Den nyudnævnte koncernchef ser frem til at føre selskabet videre i markeder, hvor Software Innovation oplever gode resultater og vækst i salg og leverance af løsninger til informationshåndtering, sagsbehandling og dokumentkontrol.

”Software Innovation har længe været på en stabil kurs med en førende produktportefølje, stor kundetilvækst i både den private og offentlige sektor, samt en positiv udvikling på de internationale markeder. Vores fokus er at konsolidere vores position yderligere i et marked, hvor behovet for Enterprise Content Management-løsninger er stigende. Det er mig en stor glæde at få muligheden for at lede Norges bedste software virksomhed”, siger Harildstad

Harildstad blev i efteråret 2010 ansat som administrerende direktør i Software Innovation Norge, en rolle som han beholder i tillæg til ansvaret som koncernchef. Den øvrige ledelse består af Halvor Walla som administrerende direktør for Software Innovation Products. Lennart Hane som administrerende direktør for Software Innovation Sverige, og Torben Winther Kristensen som administrerende direktør for Software Innovation Danmark.

Software Innovation har haft en midlertidig koncernchef repræsenteret ved ejeren Borea siden begyndelsen af 2010. Harildstad har over 10 års erfaring fra forskellige lederroller i Microsoft og kom til Software Innovation fra en stilling som selvstændig konsulent med fokus på omstrukturering og positionering. Hans akademiske baggrund består af en kandidatgrad i Computer Science og Virksomhedsøkonomi.

Administrerende direktør Torben Winther Kristensen, Software Innovation Danmark

Telefon +45 45 58 88 88/ twk@software-innovation.com

• Erhverv

• ny koncernchef

Software Innovation er med sine 300 ansatte en af Nordens førende softwarevirksomheder. Vi hjælper organisationer og virksomheder med at styre, håndtere og dele dokumenter, sager og projekter. Med mere end 25 års erfaring og kompetence på området arbejder vi målrettet med at levere fremtidssikrede, fleksible og brugervenlige løsninger, som sikrer virksomhedskontrol og bedre service for kunder, leverandører og borgere i private og offentlige virksomheder. Vores standardløsning og ydelser er bygget på Microsoft SharePoint og Office - markedsledende platforme for samarbejde.