Konkurrencen i Frankrig bliver den anden TIMBERSPORTS®-konkurrence nogensinde for Bo Andersen – og den allerførste internationale.

Danske Bo Andersen klar til international konkurrencedebut i TIMBERSPORTS®

Efter at have deltaget i sin allerførste TIMBERSPORTS®-konkurrence til Nordic Cup i juni gør den danske TIMBERSPORTS®-atlet Bo Andersen nu sin entre på den internationale konkurrencescene. Den 3. juli møder han europæiske Rookie-atleter for første gang i den franske by Schirrhein.
–
Det bliver helt klart en udfordring på endnu højere niveau, og med det følger også mere pres, siger Bo Andersen.

Den danske atlet Bo Andersen fik en eksplosiv start på sin karriere i ekstremsporten TIMBERSPORTS® – sporten, hvor atleterne konkurrerer med økse og sav. I juni fik han sin konkurrencedebut til konkurrencen Nordic Cup, og der fik han både en sølvmedalje og satte tre danske Rookie-rekorder. Den 3. juli møder han nu nogle af Europas førende Rookie-atleter i konkurrencen French Rookie Championship. Han og den svenske atlet Edvin Karlsson deltager i konkurrencen på to wildcards.

– Der kommer til at være hård modstand, og det bliver svært at opnå højere placeringer, men mit mål er at forbedre mine tider fra den seneste konkurrence, selvom det selvsagt altid handler om at vinde for mig, siger Bo Andersen.

Rookie-atleterne konkurrer med økse og sav i fire af sportens seks discipliner: Stock Saw, Underhand Chop, Standing Block Chop og Springboard. Bo Andersens første rigtige konkurrence i TIMBERSPORTS® blev som tidligere nævnt en succes – og på trods af et forventet højere niveau af modstand ser han frem til konkurrencen.

– Jeg føler mig klar. En skulderskade fra i vinter har betydet, at jeg ikke kunne træne så meget i øksedisciplinerne, men jeg har trænet meget kondition og udholdenhed, siger Bo Andersen og fortsætter:
– Jeg ser frem til konkurrencen. Det bliver helt klart en udfordring på endnu højere niveau, og med det følger også mere pres. Men jeg skal bare fokusere på at gøre det samme som tidligere og gøre mit bedste.

Flere nordiske atleter repræsenteret
I weekenden konkurrerer Emil Hansson og Ferry Svan også i Schirrhein. De svenske PRO-atleter deltager i European Trophy 2022, der fungerer som kvalifikation til World Trophy 2023. I European Trophy konkurrerer Europas førende TIMBERSPORTS®-atleter i det prøvende Trophy-format, hvor fire discipliner skal gennemføres i et og samme heat på hurtigst mulig tid.

Følg live-udsendelsen af European Trophy den 3. juli, med start klokken 15.00, her.

Du kan læse flere nyheder fra TIMBERSPORTS® Danmark her.