Fem smarte maskiner til forårshaven

Når foråret melder sin ankomst, er det også ved at være tid til at gøre haven klar til sæsonen. Det er ved at være tid til vedligeholdelse af græsplæne, hække, buske og træer, og hvis man ønsker en nem og støjsvag vej til en velplejet have, er batterimaskiner et godt valg. STIHL kommer med fem bud på smarte batteriprodukter, der får forårshaven til at blomstre.

To nye hurtigladere: AL 5 og AL 5–2
For at gøre havearbejdet mere effektivt lancerer STIHL hurtigladerne AL 5 og AL 5-2, hvor den førstnævnte kan oplade ét batteri og den anden to. Hurtigladerne har et kompakt design og kan nemt hænges op på f.eks. garagevæggen. Opladerne kan bruges til alle havemaskinerne i batterisystemet STIHL AS, hvor batterierne er på 10,8 V. Systemet er designet til hurtig og effektiv vedligeholdelse af haven for dem, der prioriterer kvalitet.

Græstrimmeren FSA 30
Den nye græstrimmer FSA 30 indgår i batterisystemet AS – hvilket betyder, at batteriet er kompatibelt med alle haveværktøjer i samme serie. Den nye græstrimmer er batteridrevet og kan klare alle de steder, plæneklipperen ikke kan nå. Med en vægt på 2,3 kg, inklusive batteri, er trimmeren let og fleksibel at bruge. Den kan nemt omskiftes fra vandret arbejde til kantskæring, når der er brug for præcisionsklipning tæt på jorden.

Hækkeklipperne HSA 30 og HSA 40
De to batteridrevne hækkeklippere HSA 30 og HSA 40 er kompatible med batterisystemet AS. Med en vægt på kun 2,2-2,3 kg, inklusive batteri, er disse basismaskiner ideelle til mindre haver, så man undgår, at naboerne bliver forstyrret af støj. HSA 30 er udstyret med en 45 centimeter lang kniv og en tandafstand på 22 millimeter, hvilket passer til finjusterede formklipninger og præcisionsbeskæringer. HSA 40 har en knivlængde på 50 centimeter og en tandafstand på 24 millimeter og er dermed tilpasset beskæring af ældre skud, som er op til et år gamle.

Håndsaven GTA 26
GTA 26 er et let og alsidigt haveredskab til beskæring af træer og buske samt skæring af haveaffald og anlægsarbejde i træ. Håndsaven er kompatibel med batterisystemet STIHL AS og har et lavt støjniveau. GTA 26 har et kraftfuldt 10 cm langt sværd, og takket være den fleksible kædebeskyttelse kan hele sværdlængden udnyttes med fuld kontrol. Den tynde savkæde giver fine, rene snitflader og kan nemt skiftes uden brug af værktøj.

Den batteridrevne håndstøvsuger SEA 20
Ud over haven kan også bilen, sommerhuset eller båden have brug for en gang forårsrengøring. Håndstøvsugeren STIHL SEA 20 er den første af sin slags og rengør effektivt uden ledningsbesvær, og uden at det kræver en stikkontakt. Batteriniveauet for det medfølgende 10,8 V litiumionbatteri AS vises på et LED-display.

For mere information, kontakt venligst:
Johanna Hedström, presskontakt,
+46 706 22 17 08, johanna.hedstrom@morepr.se

Om STIHL
STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 19 805 medarbejdere og omsatte for 5,3 milliarder euro i 2023. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.

Johanna Hedström

Pressekontakt +46706221708