STIHL præsenterer otte plæneklippere til haveejeren, der ønsker en kraftfuld og veludviklet plæneklipper.

STIHL lancerer en ny serie af plæneklippere – flere smarte funktioner, som gør havearbejdet nemmere

STIHL præsenterer endnu en ny serie af batteri- og benzindrevne plæneklippere. Serien indeholder otte modeller til haveejeren, der ønsker en kraftfuld og veludviklet plæneklipper. Med funktioner som ECO-tilstand, bagudkast og display adskiller de sig fra 2-serien og er velegnede til forskellige terrænforhold.

Nu lancerer STIHL 4-serien af plæneklipperne RMA og RM. Ligesom 2-serien er alle modeller såkaldte 4-i-1-plæneklippere, hvilket muliggør klipning, opsamling, sideudkast og mulching. Modellerne har også bagudkast, og de batteridrevne modeller – RMA 443, RMA 448 og RMA 453 – er udstyret med yderligere funktioner, som hjælper brugeren.

– De batteridrevne modeller i serien er udstyret med ECO-tilstanden, som kan slås til og fra. Desuden kan brugeren nemt selv justere plæneklippernes hastighed, så den passer til terrænforholdene eller opgaver i haven, siger Mats Gustafsson, som er Product Launch Manager hos STIHL i Norden.

Flere funktioner til optimal græsklipning
Serien omfatter modellerne RMA 443, RMA 448 og RMA 453, som er batteridrevne, samt RM 443, RM 448 og RM 453, som drives af benzin. Alle RMA-plæneklippere i serien fås i to versioner: en, som drives af AK-batterier, og en, som drives af AP-batterier. Undtagelsen er RMA 453, som kun er kompatibel med de endnu mere kraftfulde AP-batterier. Modellerne, som drives af AP-batterier, er udstyret med ekstra funktionalitet i form af et display på håndtaget, som viser relevant information.

Højdepunkter:

• 4-i-1-plæneklipper: Alle modeller i den nye serie er såkaldte 4-i-1-plæneklippere, hvilket muliggør klipning, opsamling, sideudkast og mulching og dermed dækker alle behov i haven.

• Justerbar klippehøjde: Plæneklipperne har en central justering af klippehøjden, som betyder, at brugeren med et enkelt tryk kan justere klippehøjden mellem alt fra 20 til 100 millimeter.

• Komforthåndtag: Alle modeller i serien har et håndtag og styr, som kan fældes ned og justeres i højden. Det gør det ikke alene mere bekvemt at klippe græsset, men også nemmere at nå græsopsamleren.

• Smarte funktioner: RMA 443, RMA 448 og RMA 453 har en ECO-tilstand, som kan slås fra ved længere driftstid. Plæneklipperne fås også som såkaldte PV-modeller, der drives af AP-batterier. Så skifter plæneklipperen selv mellem to batterier, når det ene batteri er afladet.

RMA 443, RMA 448, RMA 453, RM 443, RM 448 og RM 453 fra STIHL kan fås hos autoriserede forhandlere i foråret 2024.

Specifikationer

RMA 443

RMA 448

RMA 453

RM 443, RM 448, RM 453

Energikilde:

36 V litiumionbatteri

Benzin

Batteriserie(r):

STIHL AK / STIHL AP

STIHL AP

Motor:

Børsteløs EC-motor

STIHL EVC-motor

Klippebredde:

41 cm, 46 cm, 51 cm

Klippehøjde:

20-100 mm

For mere information, kontakt venligst:
Johanna Hedström, pressekontakt, +46 706 22 17 08, johanna.hedstrom@morepr.se

Om STIHL
STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 20 550 medarbejdere og omsatte for 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.

Johanna Hedström

Pressekontakt +46706221708