STIHL præsenterer 4-i-1-plæneklipperne RMA 243, RMA 248 T, RMA 253 T, RM 248 T og RM 253 T.

Ny serie af plæneklippere fra STIHL – nemmere græsklipning med mindre besvær

STIHL præsenterer en ny serie af batteri- og benzindrevne plæneklippere. Serien indeholder fem smarte plæneklippere til haveejeren: RMA 243, RMA 248 T, RMA 253 T, RM 248 T og RM 253 T. Alle modeller i serien er såkaldte 4-i-1-plæneklippere og udviklet til at sikre komplet og nem vedligeholdelse af haven.

Det bliver nu nemmere at holde haven, da STIHL lancerer en ny serie af plæneklippere. Serien indeholder fem smarte plæneklippere, hvor RMA 243, RMA 248 T og RMA 253 T drives af batterisystemet AK, mens RM 248 T og RM 253 T er benzindrevne. Forskellen på de forskellige modeller er klippebredden, men de er alle 4-i-1-plæneklippere. Det betyder, at de kan bruges til klipning, opsamling, sideudkast og mulching – en metode, hvor græsafklippet forvandles til næring.

– Serien er udviklet til at dække alle brugerens behov så nemt som muligt. Modellerne er nemme både at finde frem, bruge og pakke sammen, og funktionaliteten giver alsidighed i græsklipningen, siger Mats Gustafsson, som er Product Launch Manager hos STIHL i Norden.

Plæneklipperne har stabile komfortstyr, som kan fældes ned samt justeres mellem to højder. Det betyder også, at det er nemt for brugeren at få adgang til og tømme græsopsamleren. Desuden er alle modeller udstyret med central klippehøjdejustering. Det betyder, at brugeren kan justere klippehøjden mellem 20 og 100 millimeter med et enkelt tryk.

RMA 243, RMA 248 T og RMA 253 T drives af børsteløse EC-motorer med STIHL AK-batteriserien, mens RM 248 T og RM 253 T drives af STIHL EVC-motor og benzin.

Højdepunkter:

• 4-i-1-plæneklipper: Alle modeller i den nye serie er såkaldte 4-i-1-plæneklippere, hvilket muliggør klipning, opsamling, sideudkast og mulching og dermed dækker alle behov i haven.

• Justerbar klippehøjde: Plæneklipperne har en central justering af klippehøjden, som betyder, at brugeren med et enkelt tryk kan vælge mellem alt fra 20 til 100 millimeter.
    • Komforthåndtag: Alle modeller i serien har et håndtag og styr, som kan fældes ned og justeres i højden. Det gør det ikke alene mere bekvemt at klippe græsset, men også nemmere at nå græsopsamleren.

RMA 243, RMA 248 T, RMA 253 T, RM 248 T og RM 253 T fra STIHL kan fås hos autoriserede forhandlere i foråret 2024.

Specifikationer

RMA 243, RMA 248 T, RMA 253 T

RM 248 T, RM 253 T

Energikilde:

36 V litiumionbatteri

Benzin

Batteriserie(r):

STIHL AK

Motor:

Børsteløs EC-motor

STIHL EVC-motor

Klippebredde:

41 cm, 46 cm, 51 cm

46 cm, 51 cm

Klippehøjde:

20-100 mm

For mere information, kontakt venligst:
    Johanna Hedström, pressekontakt, +46 706 22 17 08, johanna.hedstrom@morepr.se

Om STIHL
    STIHL tilbyder maskiner og produkter til haver, skove og grønne områder. Via autoriserede forhandlere leveres blandt andet batteridrevne havemaskiner som robotplæneklippere, hækkeklippere og græstrimmere samt højtryksrensere, motorsave, kratryddere og smarte løsninger til såvel private som professionelle brugere. STIHL er en global koncern, hvor kvalitet og sikkerhed er i centrum, og som arbejder på at bidrage til en mere bæredygtig fremtid. Koncernen har omkring 20 550 medarbejdere og omsatte for 5,49 milliarder euro i 2022. Det nordiske hovedkontor ligger i Sverige, og der er afdelinger i Norge, Danmark og Finland. Læs mere på www.stihl.dk.

Johanna Hedström

Pressekontakt +46706221708