“Jeg elsker at bygge ting op fra bunden”

“Jeg elsker at bygge ting op fra bunden”

Systematics nye Business Partner Mette Vorre skal sikre, at kultur, værdier og det gode arbejdsmiljø følger med, når Systematic ansætter 100 medarbejdere til et nyt softwareudviklingskontor i København.

Med en fortid som Business Partner hos blandt andre SimCorp, PwC og senest som Head of People & Culture i den danske IoT scale-up virksomhed Secomea er 45-årige Mette Vorre godt rustet til sin nye rolle som Lead Business Partner for Systematic Defence.

Hun skal understøtte Systematics rekruttering af 100 nye udviklere, som virksomheden har brug for til at videreudvikle den forsvarssoftware, der i dag anvendes af næsten alle de store NATO-lande.

De mange nye medarbejdere skal arbejde på Systematics nye kontor København, og Mette Vorres opgave bliver blandt andet at sikre, at kultur, værdier, processer og det gode arbejdsmiljø følger med udvidelsen.

”Der ligger en udfordring i at vokse fra et mindre kontor med 50 mand, der primært består af konsulenter og sælgere, og flytte det hele til et nyt, stort kontor og tilsætte 100 udviklere, som skal bygge softwareløsninger,” siger Mette Vorre.

Med 20 års erfaring som Business Partner og flere af dem i it- og teknologivirksomheder, så føler Mette Vorre sig godt rustet til opgaven.

“I alle mine tidligere jobs har jeg været med til at bygge noget op, og det kan jeg virkelig godt lide. Det er sjovt at klare de bump, der opstår på vejen, for det er jo sjældent at alt, går helt som planlagt, når en organisation vokser. Til gengæld er det vigtigt, at man får virksomhedens værdier og kulturen med i det nye,” siger hun.

Systematics hovedkontor ligger i Aarhus, og virksomheden har kontorer i 11 lande.

Mette Vorre tiltrådte Systematic den 1. januar 2024.

Karriere:

2022-2023: Head of People & Culture, Secomea