Jens Christian Holst på Systematics hovedkontor i Aarhus

Vokseværk i Systematic: Jens Christian skal sikre stærke teams, der kan løfte den øgede efterspørgsel

Jens Christian Holst er ansat som Program Director for Systematics Mobile Program, der udvikler forsvarsløsningerne SitaWare Frontline og SitaWare Edge. Og han får utvivlsomt nok at se til; massiv efterspørgsel på virksomhedens forsvarssoftware har sendt Systematic på jagt efter 200 nye medarbejdere, heraf flere til Mobile Programmet. Med organisationen i vækst bliver det nu Jens Christians opgave at sikre et effektivt samarbejde i sine teams, der tæller folk med base i både Danmark og Rumænien.

Jens Christian tiltræder posten efter syv år hos BEUMER Group A/S, hvor han havde ansvaret for de teams, der leverer software til alle BEUMERs lufthavnsleverancer. Før det var han Development Director hos Lyngsoe Systems, der leverer digitale løsninger til biblioteker, lufthavne og logistikcentre.

”Jens Christian har solid erfaring med vækstscenarier og skalering af teams, og det har vi særligt brug for nu, hvor der kommer flere både opgaver og folk til. Hans værdier om at gøre en forskel og levere høj kvalitet passer desuden godt ind i Systematic-ånden,” siger vicepræsident for produktudvikling i Systematics Defence-afdeling, Henrik Møller Hedemark.

Jens Christian motiveres af at forandre og forbedre:

”Systematic udvikler kvalitets- og missionskritiske produkter, som jeg finder mening i at arbejde med – og så sætter jeg pris på virksomhedens grundværdier og fokus på at skabe langsigtet værdi,” siger Jens Christian.

Jens Christian Holst tiltrådte stillingen d. 1. november 2023.

Jens Christian Holsts CV

2023 – nu: Program Director for Defence Operations, Systematic