​ 3 indgår roamingaftale om tale og mobildata med Telia

Teleselskabet 3 har indgået aftale med Telia om at lade 3’s kunder benytte Telias netværk i de områder, hvor 3’s eget netværk ikke dækker. Roamingaftalen erstatter den nuværende aftale med TDC, som ikke omfatter 3G og 4G-data.

Aftalen omfatter national tale og dataroaming på 3G, og den forventes implementeret ved udgangen af februar 2016.

”Vores kunder er storforbrugere af deres smartphones, og det er de, uanset hvor i landet de befinder sig. Derfor er det vigtigt for os, at vi nu har sikret, at vores kunder i fremtiden også har fuld dataadgang i yderområderne. Samtidig er vi nået frem til en aftale, som både vi og Telia er glade for,” siger Morten Christiansen, administrerende direktør i teleselskabet 3.

Også hos Telia er man glad for den nye wholesale-aftale:

”Jeg er både glad og stolt over at kunne offentliggøre aftalen med 3. Det er formentlig den største wholesale-aftale i Danmark, og det styrker vores i forvejen stærke position på markedet. Aftalen er i kraft af sin størrelse god for forretningen og vores indtjening, og den er samtidig vidnesbyrd om den høje kvalitet, som vores netværk har,” siger Morten Bentzen, administrerende direktør i Telia.

Fakta om roaming-aftalen

• Roamingaftalen sikrer 3’s kunder dækning, hvor selskabets eget net ikke dækker. Her kobles kunderne automatisk på Telias netværk.
  • Inkluderede teknologier: 2G og 3G

• wholesale