Ledelsesændringer i Telia Mobility Services Danmark

Søren Abildgaard, CEO i Call me, er i dag blevet udnævnt til ny chef for forretningsområdet Mobility Services Danmark. Han afløser Jesper Brøckner, der forlader sin stilling og TeliaSonera koncernen.

"Jesper Brøckner har arbejdet næsten ni år for Telia i Danmark, og i den tid har Telias position bevæget sig fra at være en lille udfordrer til at blive en etableret operatør og den første til at lancere 4G på det danske marked. Men for at videreudvikle forretningen har vi nu brug for en forandring i ledelsen, "siger Håkan Dahlström, chef for mobilforretningen i TeliaSonera.

"Søren Abildgaard har gjort et fremragende stykke arbejde i Call me, og jeg ser frem til at have ham på holdet i mobilforretningen,"siger Håkan Dahlström.

Søren Abildgaard, 42 år, kom til TeliaSonera i Danmark i 2004 som en del af opkøbet af Orange, hvor han havde arbejdet siden1999. Søren har haft en række lederstillinger i Telia, bl.a.Marketing Director og VP Customer Operation, HR & Communications. Han har en Master i International Marketing fra London South Bank University.

• Virksomhedsoplysninger

• call me