Top 10 mest solgte mobiler i februar

Ved første øjekast er det tydeligt, at Apple atter topper listen over de flest solgte mobiltelefoner i Telia. Apples iPhone 5s er fortsat populær blandt danskerne, men også forgængeren 4s er stadig en attraktiv telefon, hvis man også tager prisfaktoren med. Sony er tydeligt repræsenteret på listen med hele fire modeller.

”Det er tydeligt at se, at Sonys palette af produkter klarer sig godt. Her er noget til ethvert behov, og det ser ud til, at danskerne virkelig har taget det til sig, hvilket pt. gør Sony til Apples og Samsungs største udfordrer,” siger Christoph Nørgaard, privatkundedirektør i Telias mobilforretning.

Det er dog ifølge Christoph bemærkelsesværdigt, at hverken HTC One eller LG er at finde på denne måneds top 10. Fx er HTC One netop blevet kåret til året smartphone ved Mobile World Congress i Barcelona, men denne anerkendelse er ikke reflekteret i februars top 10 liste.

MWCs efterskælv
I løbet af februar måned har der været stor fokus på Samsung og den længeventede Galaxy S5 og tilhørende smartwatches.

”Det bliver interessant at følge salget af Samsung Galaxy S5, som blev offentliggjort under årets MWC. Vi vil i løbet af foråret inkorporere det tilhørende Gear 2 i vores sortiment, så vores kunder kan få det maksimale ud af deres smartphone,” siger Christoph Nørgaard og fortsætter:

”Det bliver også spændende at følge lanceringer fra blandt andet HTC, Sony og Nokia. Den nye Z2 kan gøre indtog på listen i de kommende måneder, og den nye HTC One ventes at blive offentliggjort i løbet af foråret. Hvorvidt den kan leve op til sin anmelderroste forgænger, må tiden vise”.

• top 10
  • smartphones
  • apple
  • sony