Mere end hver femte dansker surfer på toilettet

Meget tyder på, at et af danskernes foretrukne steder at blive opdateret med nyheder eller tjekke facebook-profilen er på toilettet. En ny undersøgelse fra Telia viser, at flere end hver femte dansker (22 pct. ) typisk bruger tiden på toilettet til at surfe på internettet. Fire gange flere mænd end kvinder udnytter tiden på toilettet til at surfe.

De fleste udnytter bus- eller togturen til at hive mobilen frem og surfe lidt på nettet. Mange tyer også til mobilen, når de keder sig eller venter på andre. Nu viser en ny undersøgelse fra Telia, at toilettet mel-der sig ind i kampen om at blive danskernes foretrukne sted at surfe på mobilen.

”Vi har jo vores mobil med overalt, og den er blevet et vigtigt værktøj i hverdagen – både rent erhvervsmæssigt med mails og kalender, og i de situationer, hvor man skal have tiden til at gå med et sjovt spil eller vil holde sig opdateret med nyheder. Og nu ser det også ud til, at især mændene har skiftet avisen ud med mobilen, når de søger tilflugt på toilettet,” griner Rune Myrthue, markedschef i Telia Mobility Services.

Mænd er mere flittige på nettet under toiletbesøg

Mens 8 pct. af kvinderne surfer på nettet, når de er på toilettet, så ynder hele 32 pct. af mændene at surfe på det lille hus.

”Noget tyder på, at tiden på toilettet betyder noget andet for kvinder og mænd. Kvinder vil måske helst bare have det overstået og tager sig derfor ikke tid til at se på mobilen. Omvendt kunne resul-taterne vise, at mænd i højere grad anser toilettet som et lille fristed, hvor man kan få sig et lille ’break’ og surfe lidt på nettet, mens man alligevel sidder der,” siger Rune Myrthue.

Undersøgelsen er foretaget for Telia af Sermo i perioden 21. januar – 26. januar 2011. Undersø-gelsen er gennemført blandt personer i alderen 18-60 år, der har og benytter en mobiltelefon. Der er i alt gennemført 1014 interviews.

• mobil
  • smartphone
  • surfer
  • online