Mobilen er overfyldt med billeder

Telia lancerer i dag en ny service, SkyFiles, der sikrer ekstra plads på mobil og computer, som ofte fyldes med billeder, dokumenter og andre filer. Samtidig giver SkyFiles danskerne adgang til deres filer, hvor som helst og når som helst fra hvilken som helst mobil- eller PC/MAC-browser. Med tjenesten bliver kundernes filer fuldstændig mobile, fordi de gemmes sikkert online. På denne måde sikres filerne, så kunderne aldrig mister dem.

70 pct. af danskerne angiver i Telias TrendRapport 2010, at muligheden for at få adgang til ens filer fra forskellige steder er en af de største fordele ved at gemme filer på internettet. Telia SkyFiles er en fleksibel og sikker tjeneste, hvor kunderne kan dele filer, kommentere, printe, oprette grupper eller projekter og meget mere. Filerne ligger tilgængelige på en brugervenlig og sikker internetside, og kunderne vælger helt selv, hvem som skal have adgang til filerne.

“Med Telia SkyFiles har man altid alle ens filer lige ved hånden uden at være nødt til at medbringe nogen form for computer eller harddisk - det eneste man har brug for er en internetadgang. Tjenesten gør også, at kunderne får mere plads på mobilen. Mange bruger deres mobil som kamera og har ofte vigtige dokumenter på den, men der er ikke altid plads til det hele. SkyFiles fungerer som ens personlige drev på internettet, og giver kunderne nem mulighed for at dele deres yndlingsbilleder og let få adgang til alle deres dokumenter,” siger Peter Krogsgaard, salgs- og marketingdirektør i Telia Mobility Services.

Telia SkyFiles sikrer dine filer
I modsætning til fysiske sikkerhedskopier på eksterne harddiske eller lignende, som kan gå i stykker eller blive væk, så gemmer Telia SkyFiles filerne på en sikker hjemmeside. Dermed mister kunderne aldrig deres filer.

“Mange har billeder, film og dokumenter liggende på computeren, som de ville være kede af at miste. Alligevel viser Telias TrendRapport 2010, at hver tredje dansker ikke sikkerhedskopierer data fra deres private computer. Telia SkyFiles opdaterer automatisk filer og mapper, når de bliver ændret, og kunderne undgår dermed at skulle tage manuelle sikkerhedskopier. Så mister man aldrig sine feriebilleder fra sidste sommer eller sine vigtige dokumenter,” siger Peter Krogsgaard.

Lige nu har alle kunder mulighed for at prøve Telia SkyFiles gratis i 21 dage. Se mere på telia.dk/SkyFiles.

• trendrapport
  • dokumenter
  • billeder
  • cloud